Okres | Wizyt | Odsłon |
Dziś | 31 | 63 |
Wczoraj | 466 | 964 |
Ostat tydzień | 2284 | 6103 |
Ostat. dwa tyg. | 4563 | 11988 |
Ostat. miesiąc | 9804 | 26048 |
Ostatni rok | 96399 | 235020 |
Razem | 1949951 | 4226279 |
Ostatnio dodane:
Spór zbiorowy - Zarząd Główny odpowiada Ministrowi SWiA oraz Komendantowi Głównemu Policji. Formalna rejestracja sporu przez PIP.
02.07.2008 | Środa
02.07.2008 | Środa
W dniu 27 czerwca 2008 roku Zarząd Główny skierował do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Pana Grzegorza Schetyny oraz Komendanta Głównego Policji, nadinsp. Andrzeja Matejuka swoje stanowiska dot. odpowiedzi tych organów w ramach wszczętego sporu zbiorowego.
Poniżej znajdują się linki do tych dokumentów w formacie Word.
Stanowisko nr ZZ-476/08 do KGP
Stanowisko nr ZZ-477/08 do MSWiA
Warszawa, dnia 27.06.2008 r.
ZZ-476/2008
Pan
nadinsp. Andrzej MATEJUK
Komendant Główny Policji
S T A N O W I S K O
Zarządu Głównego NSZZ Policjantów dotyczące odpowiedzi Komendanta Głównego Policji z dnia 16 czerwca 2008 roku na żądania NSZZ Policjantów zgłoszone w dniu 9 czerwca 2008 roku w ramach wszczętego sporu zbiorowego
1. Postulat nr 1: Przeznaczenia całości środków pochodzących z niepełnego zatrudnienia w roku 2008 wyłącznie na wydatki osobowe oraz uzgodnienia z NSZZ Policjantów zasad ich podziału.
Zarząd Główny, stwierdza że przeznaczenie środków pochodzących z niepełnego zatrudnienia na wydatki poza płacowe wymaga każdorazowo uzgodnienia z NSZZ Policjantów. Związek nie kwestionuje uprawnień Komendanta Głównego Policji wynikających z przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych. Działanie Komendanta Głównego Policji polegające na przeznaczeniu wskazanych środków na wydatki pozapłacowe bez uzgodnień z NSZZ Policjantów narusza podstawową normę przypisaną związkom zawodowym do takich uzgodnień. Przeznaczenie kwoty 40 mln z wakatów na opłaty za dzierżawę traktów i łączy w związku z przejęciem przez Komendę Głowna Policji finansowania wydatków w II półroczu 2008 roku jest nie do zaakceptowania przez NSZZ Policjantów.
Zaproponowane terminy spotkań konsultacyjnych w tej sprawie budzą zdecydowany sprzeciw wobec braku możliwości podjęcia przez Związek niezwłocznych rokowań na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 roku o rozwiązywaniu sporów zbiorowych.
NSZZ Policjantów oczekuje od Komendanta Głównego Policji skierowania w trybie pilnym wniosku do Ministra Spraw wewnętrznych i Administracji o przekazanie dodatkowych środków nie pochodzących z „niepełnego zatrudnienia” na pokrycie wydatków pozapłacowych jednostek Policji.
2. Postulat nr 2: Gwarancji podwyższenia płac policjantów w 2009 roku, poprzez wzrost wielokrotności kwoty bazowej z 2,48 do 2,78.
Związek oczekuje od Komendanta Głównego Policji wniosku do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zapewnienie w budżecie Państwa na 2009 rok dodatkowych środków w kwocie około 240 milionów złotych na wzrost wielokrotności kwoty bazowej z 2,48 do 2,78.
3.Postulat nr 3: Wprowadzenia w trybie pilnym przepisów gwarantujących waloryzację wysokości świadczeń ustawowych należnych policjantom oraz opracowania zasad rejestracji czasu służby, norm z tym związanych, wynagradzania z tytułu pełnienia służby ponad przyjętą normę a także rekompensaty za służbę w godzinach nocnych oraz dniach ustawowo wolnych o pracy.
Zarząd Główny, oczekuje realizacji porozumień zawartych w dniu 25 listopada 1996 roku z MSWiA i KGP dotyczących wzrostu płac jak również zrównania ustawowych świadczeń do poziomu żołnierzy Ministerstwa Obrony Narodowej.
Związek oczekuje od Komendanta Głównego Policji skierowania wniosku do ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zimne rozporządzenia w sprawie: przypadków otrzymywania przez policjanta równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie oraz wysokości tego równoważnika, równoważnika pieniężnego w zamian za umundurowanie.
Komendant Główny w ocenie NSZZ Policjantów powinien podjąć w uzgodnieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji prace legislacyjne w kierunku wprowadzenia w ustawie z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji przepisów w zakresie czasu służby oraz wynagrodzenia z tytułu pełnienia służby ponad przyjętą normę, a także rekompensaty za służbę w godzinach nocnych oraz dniach ustawowo wolnych od służby.
4.Postulat nr 4: Wprowadzenia do ustawy o Policji przepisów nakładających obowiązek zwrotu przez państwo kosztów pomocy prawnej policjantom, wobec których wszczęto postępowanie karne o przestępstwo w związku ze służbą, które zostało umorzone lub w przypadku uniewinnienia policjanta w postępowaniu sądowym.
NSZZ Policjantów oczekuje od Komendanta Głównego Policji opracowania w uzgodnieniu z Ministrem Spaw Wewnętrznych i Administracji projektu nowelizacji ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji w formie przedstawionej w wystąpieniu.
5.Postulat nr 5: Uzgadniania z NSZZ Policjantów zasad tworzenia i planowania budżetu Policji.
W ocenie Zarządu Głównego jedynie przedstawienie realnych potrzeb w budżecie Policji przez Komendanta Głównego Policji spowoduje, że rok rocznie nie będzie tak dużej liczby wakatów i nie będzie konieczności przesunięcia środków z wydatków osobowych na wydatki rzeczowe.
W ocenie Zarządu Głównego jedynie przedstawienie realnych potrzeb w budżecie Policji przez Komendanta Głównego Policji spowoduje, że rok rocznie nie będzie tak dużej liczby wakatów i nie będzie konieczności przesunięcia środków z wydatków osobowych na wydatki rzeczowe.
Celem urealnienia budżetu Policji Związek wnosi do Komendanta Głównego Policji o podjęcie działań w celu zmiany konstruowania budżetu Policji poprzez przyjęcie następujących zasad:
• Planować wydatki na przyszły rok przyjmując wykonanie wydatków na koniec roku poprzedniego.
• Na etapie sporządzania dokumentacji do projektu budżetu odejść od zasady określania limitu dla jednostki na wydatki rzeczowe, odprawy dla policjantów oraz świadczenia roczne. W tym wypadku należy wprowadzić zalecenie realnego planowania środków na powyższe świadczenia.
• W ślad za zwiększeniem środków w ramach tzw. „ustawy modernizacyjnej” należy proporcjonalnie zwiększać środki na wydatki rzeczowe zgodnie z wnioskiem Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych.
Ponadto NSZZ Policjantów, oczekuje, że Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wprowadzi w obowiązujących przepisach zakaz przesuwania środków płacowych na wydatki rzeczowe.
6.Postulat nr 6: Przestrzegania w Policji przepisów prawa dotyczących funkcjonowania społecznej inspekcji pracy.
Zarząd Główny żąda od Komendanta Głównego Policji, aby do czasu nowelizacji ustawy z dnia 24 czerwca 1983 roku o Państwowej Inspekcji Pracy w konsultacji z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji wydał jednolitą interpretację przepisów dającą możliwość funkcjonowania w Policji w pełnym zakresie Społecznej Inspekcji Pracy.
Przewodniczący
Zarządu Głównego NSZZ Policjantów
/-/ Antoni DUDA
******************************************************************
Warszawa, dnia 27.06.2008 r.
ZZ-477/2008
Pan Grzegorz SCHETYNA
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
S T A N O W I S K O
Zarządu Głównego dotyczące odpowiedzi Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2008 roku na postulaty NSZZ Policjantów zgłoszone w dniu 9 czerwca 2008 roku w ramach sporu zbiorowego.
W opinii Zarządu Głównego, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji jest i powinien być stroną sporu zbiorowego ponieważ:
Zgodnie z art. 103 ust.4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zmianami) i § 1 ust. 3 i 5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 16.11.2007 roku w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, jest dysponentem I stopnia części 17, 27, 42 i 43 budżetu państwa. Komendant Główny Policji natomiast w zakresie realizacji budżetu podlega nadzorowi MSWiA.
Ponadto Minister jest ustawowo uprawniony do wydawania aktów prawnych w formie rozporządzeń w zakresie warunków służby i płacy policjantów, a mianowicie:
1. Rozporządzenia ws. szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat od której uzależniony jest wzrost uposażenia zasadniczego .
2. Rozporządzenia ws. przyznawania policjantom nagród i zapomóg, a także sposobu tworzenia funduszu nagród i zapomóg dla policjantów.
3. Rozporządzenia ws. wysokości, warunków i trybu przyznawania policjantom należności za podróże służbowe i przeniesienia.
4. Rozporządzenia ws. rodzaju i zakresu świadczeń socjalnych i bytowych przysługujących policjantom oraz członkom ich rodzin.
5. Rozporządzenia ws. okresów wliczanych do okresu służby od którego zależy nabycie prawa do nagrody jubileuszowej oraz trybu jej obliczania i wypłacania policjantom.
6. Rozporządzenia ws. wysokości i warunków przyznawania policjantom równoważnika w zamian za umundurowanie.
7. Rozporządzenia ws. wysokości i szczegółowych zasad przyznawania, odmowy przyznania, cofania i zwracania przez policjantów równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego.
8. Rozporządzenia ws. wysokości i szczegółowych zasad przyznawania, odmowy przyznania, cofania i zwracania przez policjantów równoważnika pieniężnego za remont zajmowanego lokalu mieszkalnego.
9 Rozporządzenia ws. pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego dla policjantów.
Tylko Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji jest uprawniony do regulowania w oparciu o delegacje ustawowe zawarte w ustawie z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji kwestii dotyczących służby funkcjonariuszy Policji.
Mając na uwadze powyższe fakty oraz zakres uprawnień Zarząd Główny uznaje, że Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji jest stroną sporu zbiorowego w oparciu o zapisy ustawy z dnia 23 maja 1991 roku o związkach zawodowych, art. 67 ust.3 ustawy o Policji oraz Statut NSZZ Policjantów. Wobec przekazanych przez NSZZ Policjantów żądań Komendant Główny Policji również wskazuje, że większość z nich może być tylko zrealizowana poprzez zmianę rozporządzeń Ministra SWiA a nie decyzji lub zarządzeń Komendanta.
Zarząd Główny NSZZ Policjantów w oparciu o powyższe argumenty oraz zapisy art. 7 i 8 ustawy z dnia 23 maja 1991 roku o rozwiązywaniu sporów zbiorowych wzywa Pana Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji do niezwłocznego podjęcia rokowań.
Przewodniczący
Zarządu Głównego NSZZ Policjantów
/-/ Antoni DUDA
REJESTRACJA SPORU ZBIOROWEGO PRZEZ PANSTWOWOWA INSPEKCJE PRACY
PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY- OKRĘGOWY INSPEKTORAT PRACY W WARSZAWIE
Warszawa, dnia26 czerwca 2008r.
Nr rej. WaP - 5281 -935/2008
w odpowiedzi proszą podać sygnaturą sprawy
Pan Jan Gaładyk
Pełnomocnik Komendanta Głównego Policji
do kontaktów ze związkami zawodowymi
KOMENDA GŁÓWNA POLICJI
ul. Puławska 148/150,
02-514 WARSZAWA
L.dz. Gp. 853/08
W odpowiedzi na pismo z dnia 18 czerwca 2008 r. dotyczące powstania sporu zbiorowego pomiędzy Niezależnym Samorządnym Związkiem Zawodowych Policjantów a Pracodawcą zawiadamiam, że stosownie do treści art. 8 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych (Dz. U. Nr 55, poz. 236 z późn. zm.) w dniu 26 czerwca 2008 r. została dokonana rejestracja sporu - numer poz. 935/2008.
ZASTĘPCA OKRĘGOWEGO INSPEKTORA PRACY
ds. PRAWNO - ORGANIZACYJNYCH
mgr Dariusz MINKOWSKI
Odprawy dla funkcjonariuszy zrujnują budżet policji
22.04.2013 | Poniedziałek
wiecej >>
Ilość wyświetleń: 7763
22.04.2013 | Poniedziałek
Zmiany kadrowe w Policji - Stanowisko ZW NSZZ P
19.04.2013 | Piątek
wiecej >>
Ilość wyświetleń: 7110
19.04.2013 | Piątek
Ślubowanie z udziałem Przewodniczącego ZW NSZZ P
19.04.2013 | Piątek
wiecej >>
Ilość wyświetleń: 7781
19.04.2013 | Piątek
Opinia Prezydium ZG NSZZ P - ustawa o L - 4 i Komisjach Lekarskich
17.04.2013 | Środa
wiecej >>
Ilość wyświetleń: 8457
17.04.2013 | Środa
FZZSM - jest opinia, brakuje planu działania!!!
16.04.2013 | Wtorek
wiecej >>
Ilość wyświetleń: 6604
16.04.2013 | Wtorek
Wyjazdowe posiedzenie ZW NSZZ P - CZAS NA POZOROWANE DZIAŁANIA SIĘ SKOŃCZYŁ!!!
06.04.2013 | Sobota
wiecej >>
Ilość wyświetleń: 7487
06.04.2013 | Sobota