tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Dziś 52 117
Wczoraj 507 1229
Ostat tydzień 4399 8185
Ostat. dwa tyg. 7985 16057
Ostat. miesiąc 18494 39803
Ostatni rok 240730 509531
Razem 1229695 2763377
Kontrola KMP Kalisz

 

Pan 
nadinsp. mgr Henryk Tusiński

Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji
w Poznaniu

Zgodnie z planem pracy Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego w dniu 30 maja 2007 roku przeprowadzono kontrolę warunków służby , pracy w Komendzie Miejskiej Policji w Kaliszu przy ul. Jasnej nr 1 – 3 .

 W toku wykonanych czynności ustalono co następuje ;

I. Budynek przy ul. Jasnej nr 3.

1. Sanitariaty  w całym budynku nie posiadają prawidłowej wentylacji, aktualnie występuje zaduch i bardzo nieprzyjemny zapach oraz zagrzybienie,
2. W sanitariatach znajdują się brudne ściany i sufity oraz odpadające płytki ze ścian,
3. Występują przypadki niewystarczającej ilości papieru toaletowego,
4. Niewystarczające ilości artykułów biurowych ( papieru do drukarek, tonerów),
5. Z powodu nieszczelnego dachu woda podczas opadów atmosferycznych  przedostaje się do pomieszczeń służbowych .
6. Odpadający tynk z elewacji zewnętrznej,
7. W siedzibie WTO brak szatni , aktualnie szafy odzieżowe znajdują się na korytarzu co ogranicza możliwości ewakuacyjne w przypadku zaistnienia pożaru,
8. W korytarzach znajduje się wyeksploatowana posiadająca liczne uszkodzenia wykładzina podłogowa ,
9. Do pomieszczeń od strony południowej jest ograniczony dopływ światła naturalnego z powodu blisko rosnących drzew. Aktualnie osoby pracujące w tych pomieszczeniach przez 8 godzin lub 12 godzin ( służba dyżurna ) zmuszone są do przebywania przy sztucznym oświetleniu,
10. W szatni Sztabu Policji drzwi odzieżowe nie posiadają otworów wentylacyjnych,
11. W siedzibie Sztabu Policji podczas intensywnej pracy urządzeń oraz większej ilości osób prowadzących rozmowy za pośrednictwem sprzętu łączności radiowej  występuje zbyt głośna atmosfera pracy co powoduje dyskomfort i zakłócenia, 
12. W policyjnej izbie dla osób zatrzymanych w szatni powłoki farby odpadają z sufitu i ścian oraz występują braki w miejscach siedzących w stosunku do ilości szaf odzieżowych, ponadto jest wyeksploatowana wykładzina podłogowa
13. W pomieszczeniu socjalnym PDOZ powłoki farby odpadają  ze ścian i sufitu , brak wentylacji , a na wyposażeniu znajduje się wyeksploatowany sprzęt kwaterunkowy,
14. Pojazdy służbowe , a zwłaszcza Polonezy posiadają nadmierne przebiegi oraz są wyeksploatowane w takim stopniu, że nie zapewniają wymogów bezpieczeństwa podczas realizacji zadań przy wykorzystaniu jazdy alarmowej.                                                   15. Niewystarczające środki przeznaczane na medycynę pracy.

II. Budynek przy ul. Jasnej nr 3 .

1. Technika Kryminalistyczna;
a) brak ubrań oględzinowych,
b) niewystarczająca ilość kurtek przeciwdeszczowych,
c) brak środków technicznych na wyposażenie walizek kryminalistycznych,
d) brak oryginalnych torb reporterskich,
e) wyeksploatowane biurka, krzesła, stoły itp.

                                         Z  A  L  E  C  E  N  I  A

1. Zalecam przeprowadzić ocenę budowlaną z uwzględnieniem wymogów ochrony przeciwpożarowej obiektów stanowiących siedzibę Policji w  Kaliszu przy ul. Jasnej nr 1 - 3.
    
                                                   Termin realizacji – 20 czerwca 2007 roku

2.Zalecam przeprowadzić ocenę wyposażenia techników kryminalistycznych oraz uzupełnić brakujący sprzęt i środki.

                                                  Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku

3.Zalecam przeprowadzić ocenę pojazdów służbowych marki Polonez pod   kątem przydatności dla potrzeb służbowych Policji.


                                                  Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku

4.Zalecam przeprowadzić kosmetykę drzewostanu od strony parku , który aktualnie ogranicza  dopływ światła naturalnego do pomieszczeń  służbowych.

                                                   Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku


                                               U  W  A  G  I

1. Zwracam uwagę , że dalsze odkładanie w terminie prac związanych z prawidłowym  utrzymaniem obiektu może spowodować jego nieodwracalną degradację co niewątpliwie zwiększy koszty remontowe.

2. Zwracam uwagę na zwiększenie  środków finansowych z zakresu medycyny pracy.

3. Zwracam uwagę na zapewnienie odpowiedniej ilości artykułów biurowych.

                                        P  O  U  C  Z  E  N  I  E

Od wydanych zaleceń pracodawca może wnieść sprzeciw do właściwego inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Sprzeciw wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia zalecenia.

                                                                         asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz

 

tytul_szukaj
tytul_zegar
09:32:54
tytul_kalendarz
Grudzień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
          12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31           
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jak oceniasz porozumienie MSWiA - FZZ SM w sprawie podwyżek?
Dobrze
Źle
Nie mam zdania
Najlepsze od lat
dzielnik


ZW NSZZ P – podwyżki, których wysokość została określona w Porozumieniu, wchodzą w fazę pilnej realizacji. Dzięki ścisłej współpracy Ministra z NSZZ P rozpoczęto w expressowym tempie prace legislacyjne nad projektem zmiany rozporządzenia. WIĘCEJ W AKTUALNOŚCIACH!!!