tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Dziś 52 117
Wczoraj 507 1229
Ostat tydzień 4399 8185
Ostat. dwa tyg. 7985 16057
Ostat. miesiąc 18494 39803
Ostatni rok 240730 509531
Razem 1229695 2763377
Kontrola w KMP w Lersznie

 

     Pan  insp. mgr  Wojciech Olbryś

     Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji
     w Poznaniu

Zgodnie z planem pracy Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów woj. wielkopolskiego w dniach 12 i 25 października 2007 roku przeprowadzono wspólnie z inspektorem pracy Państwowej Inspekcji Pracy kontrolę warunków służby, pracy w Komendzie Miejskiej Policji w Lesznie.

 W toku wykonanych czynności ustalono co następuje:

1. Budynek przy ul. ks. Teodora Korcza nr 3;

a)  technika kryminalistyczna:
• brak kasków ochronnych,
• brak okularów ochronnych,
• brak butów gumowych i filcowo – gumowych,
• brak nakolanników,
• brak masek przeciwzapachowych,
• brak masek przeciwpyłowych,
• brak okularów zadymionych,
• brudne ściany i sufit w pomieszczeniu oraz na korytarzu,
• wyeksploatowana wykładzina podłogowa ,
    
2.  Budynek „C”  przy ul. ks. Teodora Korcza nr 3;

a)  siedziba I – ego rewiru dzielnicowych;
• brudne ściany i sufit w korytarzu oraz pomieszczeniach służbowych i     sanitarnych,
• wyeksploatowana wykładzina podłogowa,
• brak tonerów do drukarek,
• latarki służbowe, w które są wyposażeni policjanci nie spełniają pełnych potrzeb dla realizacji zadań służbowych zwłaszcza w porze wieczorow– nocnej,
• niewystarczająca ilość papieru na potrzeby pracy biurowej,
• brak wydzielonej szatni dla kobiet,
• brak możliwości suszenia mokrej odzieży  (umundurowania),
• w pomieszczeniach służbowych znajduje się wyeksploatowany, częściowo uszkodzony sprzęt kwaterunkowy ( biurka , krzesła ),
•  brak wentylacji w szatni,
• szafy odzieżowe nie posiadają otworów wentylacyjnych,
• szafy odzieżowe są zbyt małe w stosunku do potrzeb,
• w pomieszczeniu przeznaczonym na szatnię występuje widoczny grzyb na ścianie oraz odpadające powłoki farby i tynku,
• przy stanowisku prysznicowym brak zasłony oddzielającej od części  
       WC,

  3. Budynek „B” przy ul. ks. Teodora Korcza nr 3;

       a)  szatnia Sekcji Prewencji:
• brak wentylacji,
• brak otworów wentylacyjnych w szafach odzieżowych,
• brak wymaganej ilości miejsc do siedzenia w stosunku do ilości szaf odzieżowych,

       b)   Sekcja dochodzeniowo – śledcza;
• stanowiska pracy są nieprzystosowane do pracy z monitorem ekranowym co może wywołać dolegliwości związane kręgosłupem oraz  układem ruchowym,
• wyeksploatowany sprzęt kwaterunkowy ( biurka , krzesła),
• drukarki igłowe podczas pracy wywołują zbyt duży hałas co zakłóca prawidłowy tok wykonywanych zadań,

      c)   pomieszczenie do kserowania dokumentów;
• brak odpowiedniego wyposażenia do składowania dokumentów (aktualnie dokumenty oraz materiały biurowe znajdują się na podłodze),
• pomieszczenie usytuowane jest   na poddaszu i w okresie zimowym występuje zjawisko niedogrzania , 

                                           Z  A  L  E  C  E  N  I  A

1. Ze względu na zagrożenia dla zdrowia  z a l e c a m  przeprowadzić ocenę wszystkich stanowisk przeznaczonych do pracy z monitorami ekranowymi pod kątem wymogów Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe

                                                    Termin realizacji -  31 grudnia  2007 roku


2. Z a l e c a m  uzupełnić technikom kryminalistycznym wymagane wyposażenie zgodnie z wymogami Zarządzenia Nr 13  Komendanta Głównego Policji z dnia 23 sierpnia 2002 roku w sprawie określenia norm wyposażenia  jednostek , komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania .

                                                     Termin realizacji – 31 grudnia 2007 roku

                                                  U  W  A  G  I

1. Zwracam uwagę na potrzebę dokonania oceny pomieszczeń służbowych, socjalnych i sanitarnych użytkowanych przez policjantów techniki kryminalistycznej, prewencji, kryminalnych pod kątem wymogów określonych w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy .
2. Zwracam uwagę na potrzebę zapewnienia policjantom niezbędnych  artykułów biurowych do prawidłowej realizacji zadań.
3. Zwracam uwagę na potrzebę wyposażenia policjantów w latarki służbowe , które w sposób niezawodny będą mogły być użytkowane przez policjantów podczas realizowania zadań służbowych.

                                             P  O  U  C  Z  E  N  I  E

Od wydanych zaleceń pracodawca może wnieść sprzeciw do właściwego inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Sprzeciw wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia zalecenia.

 

                                                                      /-/    asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz

                                                                           ZSIP ZW NSZZ P woj. wlkp.

Wykonano 6 egz.
egz. Nr 1 – adresat
egz. Nr 2 – Komendant Miejski Policji w Lesznie
egz. Nr 3 -  Zarząd Terenowy NSZZ P  w Lesznie
egz. Nr 4 – Okręgowy Inspektor Pracy PIP w Poznaniu
egz. Nr 5 – Inspekcja Sanitarna MSW i A w Poznaniu
egz. Nr 6 –  ZW NSZZ P woj. wlkp.


tytul_szukaj
tytul_zegar
09:30:41
tytul_kalendarz
Grudzień 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
          12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31           
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jak oceniasz porozumienie MSWiA - FZZ SM w sprawie podwyżek?
Dobrze
Źle
Nie mam zdania
Najlepsze od lat
dzielnik


ZW NSZZ P – podwyżki, których wysokość została określona w Porozumieniu, wchodzą w fazę pilnej realizacji. Dzięki ścisłej współpracy Ministra z NSZZ P rozpoczęto w expressowym tempie prace legislacyjne nad projektem zmiany rozporządzenia. WIĘCEJ W AKTUALNOŚCIACH!!!