tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Wczoraj 75 172
Ostat tydzień 1362 3563
Ostat. dwa tyg. 3102 8053
Ostat. miesiąc 6288 16047
Ostatni rok 95121 237104
Razem 1961122 4253660
aktualnosci
Projekt Modernizacji na lata 2012-2016 - Czy to nie jest przypadkiem tylko chwyt wyborczy?
dzielnik
13.09.2011 | Wtorek

Projekt Modernizacji na lata 2012-2016

Ukazał się projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2012-2016" (w brzmieniu skierowanym pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów).

Projekt z dnia 6 września 2011 r.


U C H W A Ł A Nr… RADY MINISTRÓW
z dnia ……………………2011 r.
w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2012-2016”


Na podstawie art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.1) Rada Ministrów uchwala, co następuje:

§ 1. Ustanawia się program wieloletni pod nazwą „Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2012-2016”, zwany dalej „Programem”, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Program jest realizowany przez Komendantów Głównych odpowiednio: Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej oraz Szefa Biura Ochrony Rządu.

§ 3.1. Nadzór nad realizacją przedsięwzięć związanych z wykonywaniem Programu sprawuje minister właściwy do spraw wewnętrznych i administracji.
2. Minister dokonuje ocen realizacji poszczególnych przedsięwzięć oraz wielkości wydatkowanych środków budżetowych przeznaczonych na realizację Programu w formacjach.
3. Rada Ministrów na wniosek ministra może dokonywać przeniesień wydatków między poszczególnymi formacjami i przedsięwzięciami.

§ 4. 1. Program jest finansowany z budżetu państwa.
2. Ogólna kwota wydatków na realizację Programu w latach 2012-2016 wyniesie 4.040.040 tys. zł.

§ 5. Minister przedstawia Radzie Ministrów, w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku, informację o realizacji Programu za rok poprzedni.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.

PREZES RADY MINISTRÓW


Załącznik do Uchwały nr ….

Rady Ministrów
z dnia ………….2011 r.

Program wieloletni
1. Nazwa Programu
„Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2012-2016”
2. Jednostka organizacyjna realizująca Program
Organem koordynującym realizację Programu jest minister właściwy do spraw wewnętrznych. Program jest realizowany przez Komendantów Głównych odpowiednio: Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej oraz Szefa Biura Ochrony Rządu.
3. Cel Programu
Programu zakłada dalsze modernizowanie formacji bezpieczeństwa i porządku publicznego o których mowa w § 2 niniejszej Uchwały, w taki sposób, aby wzrosła sprawność i skuteczność ich działania oraz został podtrzymany efekt uzyskany podczas realizacji ustawy z 12 stycznia 2007 r. o ustanowieniu „Programu modernizacji Policji, Straży granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2007-2011 r.” 2 tj. istotna poprawa działania tych formacji, a tym samym wzrost bezpieczeństwa państwa i obywateli.
Podkreślenia wymaga, że w ostatnich latach nie maleje, a w niektórych dziedzinach wręcz rośnie, zapotrzebowanie na sprawne działalnie służb porządku publicznego. Obserwowany wzrost liczby zagrożeń dla bezpieczeństwa powszechnego spowodowany m.in.: przez gwałtowne opady, przybory wód i powodzie, nawałnice i huragany, rosnącą liczbę pojazdów na drogach, rozwój techniki i informatyki, ewaluacja przestępczości, napływ nielegalnych imigrantów oraz zagrożenie terrorystyczne ze względu na udział Polski w misjach zagranicznych uzasadnia działania zmierzające do wzrostu skuteczność i sprawność służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo powszechne.
Dotychczasowa realizacja „ustawy modernizacyjnej” w odczuwalny sposób poprawiła wyposażenie i warunki pełnienia służby, co bezpośrednio przełożyło się na poprawę skuteczności działania formacji bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Wybudowano i wyremontowano wiele obiektów strażnic, komend i komisariatów, poprawiając warunki obsługi obywateli i pracy funkcjonariuszy. Wymieniono na nowe modele, znaczną ilość pojazdów, co umożliwiło m. in. zwiększenie ilości zmotoryzowanych patroli, podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zabezpieczenia imprez masowych. Poprawiono stan uzbrojenia, wyposażenia specjalnego i umundurowania, zwiększając w ten sposób ochronę bezpieczeństwa funkcjonariuszy podczas realizacji codziennych działań służbowych. Zmodernizowano infrastrukturę teleinformatyczną. Wzmocniono systemy uposażeń funkcjonariuszy.
Zrealizowane w ramach ustawy modernizacyjnej zadania spowodowały znaczącą modernizację służb. W dużym stopniu nadrobiono lata zaległości. Program w wydatny sposób pomógł wymienić istotną część wyposażenia na nowe. Ciągła modernizacja i inwestycje w najnowocześniejsze technologie gwarantują, że służby bezpieczeństwa i porządku publicznego będą mogły nadążyć za stałym rozwojem przestępczości, poprawią skuteczność w przeciwdziałaniu zupełnie nowym rodzajom działalności przestępczej, polepszą sprawność w neutralizowaniu zagrożeń powodowanych przez siły natury i destrukcyjną działalność człowieka.
Zaprzestanie modernizacji służb, polegającej nie tylko na wymianie wyeksploatowanego sprzętu, ale na ciągłym doskonaleniu poziomu wyszkolenia funkcjonariuszy, może doprowadzić do faktycznego spadku poziomu bezpieczeństwa, a w perspektywie wieloletniej - utratą efektów uzyskanych w ramach dotychczas realizowanego Programu.
4. Zadania, które mają być sfinansowane z budżetu państwa
4.1. Przedsięwzięcia związane z realizacją Programu obejmują: 1) zakup, wymianę oraz modernizację wyposażenia formacji w zakresie: a) sprzętu transportowego oraz obsługowo-naprawczego, b) sprzętu i wyposażenia, c) sprzętu łączności i systemów IT, 2) poprawę stanu infrastruktury budowlanej; 3) wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy poprzez podwyższenie wskaźników wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy; 4) wzrost konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych.
4.2. Wysokość wzrostu wskaźnika wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu, określanej według przepisów odrębnych dotyczących tych funkcjonariuszy, umożliwiające wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń od dnia:
a) 1 stycznia 2013 r. o 0,10;
b) 1 stycznia 2014 r. o 0,10;
c) 1 stycznia 2015 r. o 0,10.
5. Okres realizacji Programu
Program realizowany będzie w latach 2012-2016.
6. Łączne nakłady na realizację Programu
Całkowita wartość nakładów na realizację Programu wyniesie 4.040.040 tys. zł. Podział kwoty na poszczególne formacje i przedsięwzięcia z podziałem na lata przedstawiają poniższe tabele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie

Projekt uchwały Rady Ministrów o ustanowieniu programu wieloletniego pn. „Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2012-2016” zakłada dalsze modernizowanie formacji bezpieczeństwa i porządku publicznego, tak aby został podtrzymany efekt uzyskany podczas dotychczasowej realizacji „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2007-2011”, tj. istotna poprawa działania tych formacji, a w konsekwencji wzrost bezpieczeństwa państwa i obywateli.
Zarówno skuteczność Policji, Straży Granicznej w zwalczaniu, przeciwdziałaniu i zapobieganiu przestępczości, sprawność Biura Ochrony Rządu w zapewnieniu bezpieczeństwa najważniejszym osobom w państwie i obiektom o charakterze strategicznym, jak i efektywność działań ratowniczo-gaśniczych Państwowej Straży Pożarnej, jest wypadkową wielu wewnętrznych i zewnętrznych czynników.
Państwo ma ograniczony wpływ na rozwój przestępczości, czy działania sił natury, trzęsień ziemi, huraganów czy nawałnic, ale może i powinno zapewnić formacjom bezpieczeństwa i porządku publicznego odpowiednie warunki do sprawnego reagowania na dynamicznie zmieniającą się strukturę zagrożeń. Zasadniczym elementem tych działań jest przeznaczanie adekwatnych do pojawiających się zagrożeń, środków finansowych na techniczną i organizacyjno-szkoleniową modernizację formacji.
Realizacja „ustawy modernizacyjnej” w latach 2007-2011 w odczuwalny sposób poprawiła wyposażenie i warunki pełnienia służby w tych formacjach, co z pewnością miało wpływ na poprawę skuteczności ich działania. Wybudowano i wyremontowano wiele obiektów strażnic, komend i komisariatów. Wymieniono na nowoczesne modele znaczną ilość pojazdów służbowych. Poprawiono stan uzbrojenia i umundurowania. Zmodernizowano infrastrukturę teleinformatyczną. Wzmocniono systemy uposażeń funkcjonariuszy.
W czasie realizacji Programu modernizacji wzrosło zadowolenie ze służby w Policji, co można z pewnością odnieść także do pozostałych modernizowanych formacji, wzrósł wskaźnik wykrycia przestępstw, spadła liczba wypadków drogowych i ich ofiar, nastąpiła poprawa szybkości reakcji na zgłoszenia obywateli.
Prawie 90% Polaków uznaje swoje miejsce zamieszkania za bezpieczne i spokojne, blisko 70% Polaków uważa, że Polska jest krajem bezpiecznym. Można więc uznać, że nakłady poniesione przez państwo na realizację „Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2007-2011”, miały znaczący wpływ na taki stan rzeczy.
Podkreślenia wymaga, że w ostatnich latach nie maleje, a w niektórych dziedzinach wręcz rośnie zapotrzebowanie na sprawne działanie służb porządku publicznego. Obserwowany wzrost liczby zagrożeń dla bezpieczeństwa powszechnego spowodowany m.in.: przez gwałtowne opady, przybory wód i powodzie, nawałnice i huragany, rosnącą liczbę pojazdów na drogach, rozwój techniki i informatyki, ewaluację przestępczości, napływ nielegalnych imigrantów oraz zagrożenie terrorystyczne ze względu na udział Polski w misjach zagranicznych, uzasadnia działania zmierzające do wzrostu skuteczności i sprawności działania służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo powszechne.
Zrealizowane w ramach ustawy modernizacyjnej w latach 2007-2011 zadania spowodowały znaczące unowocześnienie służb bezpieczeństwa i porządku publicznego. W dużym stopniu nadrobiono lata zaległości. Ustawa w wydatny sposób pomógł wymienić istotną część wyposażenia na nowe. Jednak z uwagi na postęp techniczny i technologiczny, nadal występują braki w wielu dziedzinach, a upływ czasu powoduje konieczność stopniowego wycofywania wyeksploatowanego w codziennej służbie wyposażenia oraz remontów użytkowanych obiektów. Z tego powodu stała wymiana i permanentna modernizacja wyposażenia służb, oraz adekwatne do pojawiających się zagrożeń nakłady środków finansowych na szkolenia i rozbudowę zaplecza do jego realizacji pozwolą w przyszłości stawić czoło pojawiającym się zagrożeniom.
Jedynie ciągła modernizacja i inwestycje w najnowocześniejsze technologie gwarantują, że służby bezpieczeństwa i porządku publicznego będą mogły nadążyć za stałym rozwojem przestępczości, poprawią skuteczność w przeciwdziałaniu zupełnie nowym rodzajom działalności przestępczej, polepszą sprawność w neutralizowaniu zagrożeń powodowanych przez siły natury lub destrukcyjną działalność człowieka W sytuacji zaprzestania modernizacji służb, polegającej nie tylko na wymianie zużytego lub przestarzałego sprzętu, ale na ciągłym doskonaleniu ich wyposażenia, może dojść nie tylko do obniżenia dzisiejszego poziomu sprawności tych formacji, a co za tym idzie faktycznego spadku poziomu bezpieczeństwa, a w perspektywie wieloletniej, utratę efektów uzyskanych w ramach dotychczas poniesionych nakładów.

Uzasadnienie liczy 41 stron - do poczytania pod następującym linkiem:

http://bip.mswia.gov.pl/portal/bip/218/20039/Projekt_uchwaly_Rady_Ministrow_w_sprawie_ustanowienia_programu_wieloletniego_pod.html

Pod powyższym linkiem znajduje się także Plan budżetu zadaniowego

Prasa o "Euromanifestacji"
dzielnik
19.09.2011 | Poniedziałek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 14897
Blisko 50 tysięcy związkowców manifestantów z całej Europy we Wrocławiu - PODZIĘKOWANIA ANTONIEGO DUDY!
dzielnik
17.09.2011 | Sobota
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 15629
Komunikat i Apel Komitetu organizacyjnego FZZ w związku z planowaną Euromanifestacją we Wrocławiu w dniu 17 września!!!
dzielnik
08.09.2011 | Czwartek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 18013
KWP/ZW NSZZ P - Hołd poległym policjantom pod Pomnikiem przy Kościele Garnizonowym w Poznaniu
dzielnik
16.09.2011 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 15668
Bank Pocztowy - nowa oferta ważna do 30 września !
dzielnik
19.08.2011 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 16050
XI Mistrzostwa Polski Policji w Wędkarstwie Spławikowym to już historia
dzielnik
10.09.2011 | Sobota
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 15701
Wzorowa postawa śremskich policjantów
dzielnik
16.09.2011 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 15450
WAŻNE: Fundusz Prewencyjny PZU - można przyznać pomoc finansową w formie zaliczki
dzielnik
15.09.2011 | Czwartek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 16754
Opieka nad dzieckiem zmniejszy urlop
dzielnik
15.09.2011 | Czwartek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 16974
Redaktorowi Tadeuszowi Moszowi w TOK FM wszystko się poplątało
dzielnik
14.09.2011 | Środa
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 15823
tytul_szukaj
tytul_zegar
08:00:06
tytul_kalendarz
Październik 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
  123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031     
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jak oceniasz dotyczasowe deyzje Komendanta Głównego Policji?
Dobrze
Źle
Nie mam zdania
dzielnik


ZW NSZZ P - 11 maja 1990 roku, jeden dzień po ogłoszeniu i wejściu w życie uchwalonej w dniu 6 kwietnia 1990 r. ustawy o Policji, Sąd Wojewódzki w Warszawie postanawia wpisać NSZZ P do rejestru związków zawodowych!