tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Wczoraj 166 400
Ostat tydzień 2334 5884
Ostat. dwa tyg. 4450 11925
Ostat. miesiąc 9769 28031
Ostatni rok 105398 242541
Razem 1946261 4216334
Kontrola w KMP w Lersznie

 

     Pan  insp. mgr  Wojciech Olbryś

     Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji
     w Poznaniu

Zgodnie z planem pracy Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów woj. wielkopolskiego w dniach 12 i 25 października 2007 roku przeprowadzono wspólnie z inspektorem pracy Państwowej Inspekcji Pracy kontrolę warunków służby, pracy w Komendzie Miejskiej Policji w Lesznie.

 W toku wykonanych czynności ustalono co następuje:

1. Budynek przy ul. ks. Teodora Korcza nr 3;

a)  technika kryminalistyczna:
• brak kasków ochronnych,
• brak okularów ochronnych,
• brak butów gumowych i filcowo – gumowych,
• brak nakolanników,
• brak masek przeciwzapachowych,
• brak masek przeciwpyłowych,
• brak okularów zadymionych,
• brudne ściany i sufit w pomieszczeniu oraz na korytarzu,
• wyeksploatowana wykładzina podłogowa ,
    
2.  Budynek „C”  przy ul. ks. Teodora Korcza nr 3;

a)  siedziba I – ego rewiru dzielnicowych;
• brudne ściany i sufit w korytarzu oraz pomieszczeniach służbowych i     sanitarnych,
• wyeksploatowana wykładzina podłogowa,
• brak tonerów do drukarek,
• latarki służbowe, w które są wyposażeni policjanci nie spełniają pełnych potrzeb dla realizacji zadań służbowych zwłaszcza w porze wieczorow– nocnej,
• niewystarczająca ilość papieru na potrzeby pracy biurowej,
• brak wydzielonej szatni dla kobiet,
• brak możliwości suszenia mokrej odzieży  (umundurowania),
• w pomieszczeniach służbowych znajduje się wyeksploatowany, częściowo uszkodzony sprzęt kwaterunkowy ( biurka , krzesła ),
•  brak wentylacji w szatni,
• szafy odzieżowe nie posiadają otworów wentylacyjnych,
• szafy odzieżowe są zbyt małe w stosunku do potrzeb,
• w pomieszczeniu przeznaczonym na szatnię występuje widoczny grzyb na ścianie oraz odpadające powłoki farby i tynku,
• przy stanowisku prysznicowym brak zasłony oddzielającej od części  
       WC,

  3. Budynek „B” przy ul. ks. Teodora Korcza nr 3;

       a)  szatnia Sekcji Prewencji:
• brak wentylacji,
• brak otworów wentylacyjnych w szafach odzieżowych,
• brak wymaganej ilości miejsc do siedzenia w stosunku do ilości szaf odzieżowych,

       b)   Sekcja dochodzeniowo – śledcza;
• stanowiska pracy są nieprzystosowane do pracy z monitorem ekranowym co może wywołać dolegliwości związane kręgosłupem oraz  układem ruchowym,
• wyeksploatowany sprzęt kwaterunkowy ( biurka , krzesła),
• drukarki igłowe podczas pracy wywołują zbyt duży hałas co zakłóca prawidłowy tok wykonywanych zadań,

      c)   pomieszczenie do kserowania dokumentów;
• brak odpowiedniego wyposażenia do składowania dokumentów (aktualnie dokumenty oraz materiały biurowe znajdują się na podłodze),
• pomieszczenie usytuowane jest   na poddaszu i w okresie zimowym występuje zjawisko niedogrzania , 

                                           Z  A  L  E  C  E  N  I  A

1. Ze względu na zagrożenia dla zdrowia  z a l e c a m  przeprowadzić ocenę wszystkich stanowisk przeznaczonych do pracy z monitorami ekranowymi pod kątem wymogów Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe

                                                    Termin realizacji -  31 grudnia  2007 roku


2. Z a l e c a m  uzupełnić technikom kryminalistycznym wymagane wyposażenie zgodnie z wymogami Zarządzenia Nr 13  Komendanta Głównego Policji z dnia 23 sierpnia 2002 roku w sprawie określenia norm wyposażenia  jednostek , komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania .

                                                     Termin realizacji – 31 grudnia 2007 roku

                                                  U  W  A  G  I

1. Zwracam uwagę na potrzebę dokonania oceny pomieszczeń służbowych, socjalnych i sanitarnych użytkowanych przez policjantów techniki kryminalistycznej, prewencji, kryminalnych pod kątem wymogów określonych w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy .
2. Zwracam uwagę na potrzebę zapewnienia policjantom niezbędnych  artykułów biurowych do prawidłowej realizacji zadań.
3. Zwracam uwagę na potrzebę wyposażenia policjantów w latarki służbowe , które w sposób niezawodny będą mogły być użytkowane przez policjantów podczas realizowania zadań służbowych.

                                             P  O  U  C  Z  E  N  I  E

Od wydanych zaleceń pracodawca może wnieść sprzeciw do właściwego inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Sprzeciw wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia zalecenia.

 

                                                                      /-/    asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz

                                                                           ZSIP ZW NSZZ P woj. wlkp.

Wykonano 6 egz.
egz. Nr 1 – adresat
egz. Nr 2 – Komendant Miejski Policji w Lesznie
egz. Nr 3 -  Zarząd Terenowy NSZZ P  w Lesznie
egz. Nr 4 – Okręgowy Inspektor Pracy PIP w Poznaniu
egz. Nr 5 – Inspekcja Sanitarna MSW i A w Poznaniu
egz. Nr 6 –  ZW NSZZ P woj. wlkp.


tytul_szukaj
tytul_zegar
04:00:39
tytul_kalendarz
Marzec 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
        123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Czy rząd dotrzyma słowa i do policjantom podwyżki w wysokości 20%?
TAK
NIE
TRUDNO POWIEDZIEĆ
dzielnik


ZW NSZZ P -ZG NSZZ Policjantów otrzymał w dniu 8 marca projekt zmiany ustawy o Policji, którego celem jest zwiększenie efektywności naboru do służby.WIĘCEJ W AKTUALNOŚCIACH!