





Okres | Wizyt | Odsłon |
Dziś | 9 | 26 |
Wczoraj | 358 | 781 |
Ostat tydzień | 2044 | 5053 |
Ostat. dwa tyg. | 3785 | 9344 |
Ostat. miesiąc | 7926 | 19465 |
Ostatni rok | 114348 | 237598 |
Razem | 1914168 | 4128145 |


Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI )
z dnia __________________ 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego
Na podstawie art. 101 ust. 2, art. 102 i art. 104 ust. 6 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, Nr 57, poz. 390, Nr 120, poz. 818 i Nr 140, poz. 981) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego (Dz. U. Nr 152, poz. 1732, z późn. zm. )) w załączniku nr 2 w tabeli:
1) po lp. 92 dodaje się lp. 92a w brzmieniu:
”92a Kierownik rewiru dzielnicowych aspirant sztabowy 8 KP(M) i RP KP
2) lp. 96 otrzymuje brzmienie:
96 Detektyw aspirant sztabowy 7 KGP KWP KP(M) i RP KP
3) po lp. 96 dodaje się lp. 96a i 96b w brzmieniu:
”96a Asystent aspirant sztabowy 7 KGP KWP KP(M) i RP KP WSPol SP OSzP OPP AT
96b Dyżurny aspirant sztabowy 7 KP
4) uchyla się lp. 98;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 131, poz. 919 oraz z 2007 r. Nr 38, poz. 245). Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 121, poz. 1040 i Nr 241, poz. 2092, z 2004 r. Nr 30, poz. 261, Nr 140, poz. 1491 i Nr 255, poz. 2563, z 2005 r. Nr 39, poz. 376, z 2006 r. Nr 50, poz. 372 i Nr 89, poz. 624 oraz z 2007 r. Nr 53, poz. 357.
5) lp. 99 otrzymuje brzmienie:
99 Instruktor aspirant sztabow 6KGP KWP KP(M) i RP KP WSPol SP OSzP OPP At
6) lp. 100 otrzymuje brzmienie:
100 Dzielnicowy aspirant sztabowy 6 KP(M) i RP KP „
7) uchyla się lp. 104.
§ 2. Mnożnik kwoty bazowej, służący do ustalenia dotychczasowej miesięcznej stawki uposażenia zasadniczego policjantów mianowanych na stanowiskach, o których mowa w § 1:
1) w pkt 1 – zwiększa się o 0,1 kwoty bazowej;
2) w pkt 2, 3 i 6 – zwiększa się o 0,05 kwoty bazowej.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2007 r.
MINISTER
SPRAW WEWNĘTRZYCH I ADMINISTRACJI
W porozumieniu:
MINISTER
PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
UZASADNIENIE
Przedmiotowy projekt rozporządzenia zmieniający rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego (Dz. U. Nr 152, poz. 1732, z późn. zm.) opracowano celem zwiększenia motywacji policjantów pełniących służbę na szczególnie istotnych stanowiskach wykonawczych w Policji.
Przedmiotowa nowelizacja wprowadza zmianę grup zaszeregowania stanowisk: kierownika rewiru dzielnicowych, detektywa, asystenta, dyżurnego komisariatu Policji oraz dzielnicowego, poprzez podwyższenie o jedną grupę uposażenia zasadniczego ich dotychczasowego zaszeregowania oraz obligatoryjną podwyżkę uposażenia zasadniczego policjantów na tych stanowiskach, odpowiednio o 0,1 kwoty bazowej – dla kierowników rewirów dzielnicowych i o 0,05 kwoty bazowej – dla detektywów, asystentów, dyżurnych i dzielnicowych.
Podkreślenia wymaga fakt, iż w świetle wyników badań opisanych w raporcie nt. wypalenia zawodowego w Policji, policjanci pełniący służbę na ww. stanowiskach należą do grupy o najwyższym poziomie wypalenia zawodowego. Rozwiązania zaproponowane w projektowanym rozporządzeniu mają zapobiec dalszym niepożądanym następstwom tego zjawiska. Podniesienie poziomu uposażeń na tych stanowiskach zwiększy motywację do dalszego pełnienia służby na tych stanowiskach.
Jednocześnie na podstawie wyników badań „Polskie Badania Przestępczości – profil obszarów działania komend wojewódzkich i Komendy Stołecznej Policji” opracowanych w 2007 r. wynika, że wysoki odsetek badanych dobrze ocenia pracę policjantów pełniących służbę w okolicy ich miejsca zamieszkania. Świadczy to o profesjonalizmie i zaangażowaniu tych policjantów, a zatem głównie policjantów pełniących służbę jako dyżurni, dzielnicowi, detektywi.
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia wywoła miesięczny skutek finansowy w wysokości 3 mln zł. Powstały skutek finansowy zostanie w pełni sfinansowany z budżetu Policji, w ramach posiadanych środków finansowych.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Cel wprowadzenia rozporządzenia
Celem regulacji jest realizacja przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji delegacji ustawowej do określenia w drodze rozporządzenia szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego. Zmiana przedmiotowego aktu prawnego ma na celu zwiększenie motywacji policjantów pełniących służbę na szczególnie istotnych stanowiskach wykonawczych w Policji: kierownika rewiru dzielnicowych, detektywa, asystenta, dyżurnego komisariatu Policji oraz dzielnicowego.
2. Podmioty, na które będzie oddziaływać akt prawny
Projektowanie rozporządzenie będzie oddziaływać wyłącznie na funkcjonariuszy Policji.
3. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji stosownie do postanowień ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414). Projekt będzie również przedstawiony do zaopiniowania przez NSZZ Policjantów.
4. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora publicznego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia wywoła miesięczny skutek finansowy w wysokości 3 mln zł, a zatem w 2007 r. łącznie około 6 mln zł. Powstały skutek finansowy zostanie w pełni sfinansowany z budżetu Policji, w ramach posiadanych środków finansowych.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Regulacja nie wpływa na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Regulacja nie wpływa na sytuację i rozwój regionów.
7. Ocena pod względem zgodności z prawem Unii Europejskiej
Materia rozporządzenia nie jest regulowana prawem Unii Europejskiej.


