





Okres | Wizyt | Odsłon |
Wczoraj | 109 | 266 |
Ostat tydzień | 1595 | 3800 |
Ostat. dwa tyg. | 3284 | 7470 |
Ostat. miesiąc | 7608 | 18467 |
Ostatni rok | 114961 | 238380 |
Razem | 1911756 | 4122117 |


Pan
nadinsp. mgr Henryk Tusiński
Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji
w Poznaniu
Zgodnie z planem pracy Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego w dniu 11 maja 2007 roku przeprowadzono kontrolę warunków służby , pracy na terenie zaplecza dla przewodników psów służbowych w Komendzie Powiatowej Policji w Gnieźnie .
W toku wykonanych czynności ustalono co następuje:
1. Na placu wewnętrznym przed wejściem na teren zaplecza dla przewodników psów służbowych znajduje się nieużytkowane stanowisko najazdowe przeznaczone dla pojazdów samochodowych , które posiada szereg ubytków i uszkodzeń oraz nie jest zabezpieczone.
2. Pomieszczenie socjalne dla przewodników;
a) brudne ściany i sufit,
b) odpadające powłoki farby ze ścian,
c) brak kloszy na punktach świetlnych,
d) brak wentylacji
e) nadmiernie wyeksploatowany sprzęt kwaterunkowy i wyposażenie,
3. Pomieszczenie, które tylko z nazwy jest przeznaczone dla chorego psa stanowi magazyn przedmiotów tj.;
a) sprzętu stołówkowo kuchennego,
b) gospodarczego,
c) kwaterunkowego,
Wymieniony sprzęt jest składowany z naruszeniem zasad magazynowania , a butla gazowa o pojemności 11 l nie posiada odpowiedniego zabezpieczenia przed upadkiem co stanowi realne zagrożenie wybuchowe i pożarowe. Przedmiotowe pomieszczenie nie posiada wentylacji.
4. Instalacja elektryczna natynkowa zainstalowana na części socjalnej budzi wątpliwości co do skuteczności zabezpieczenia przed porażeniem . Dotychczas wymieniono instalację elektryczną na części przeznaczonej dla psów (kojcach )
5. Z powodu niedrożnej instalacji odpływowej przy kojcach „fekalia” zalegają w rynnie do odprowadzania ścieków oraz przedostają się na teren przyległy co stanowi realne zagrożenie sanitarne.
6. Odpadające powłoki farby ze ścian w kojcach,
7. Dach zaplecza oraz zadaszenie kojców pokryte jest eternitem,
8. Skorodowane elementy metalowe stanowiące konstrukcję kojców,
9. Nadmiernie wyeksploatowane kagańce dla psów służbowych ( skorodowane elementy metalowe),
10. Aktualna jakość i stan techniczny kojców nie zabezpiecza pełnych potrzeb do prawidłowego realizowania zadań służbowych zwłaszcza gdy zachodzi konieczność dodatkowego zakwaterowania specjalistycznych psów służbowych podczas operacji policyjnych.
11. Wyeksploatowane drewniane budy dla psów służbowych,
12. Oberwana rynna spustowa na budynku zaplecza ( wody opadowe bezpośrednio spływają po elewacji budynku ) ,
13. Na terenie przyległym do zaplecza dla psów służbowych znajdują się bezładnie składowane przedmioty .
14. Brak prawidłowego wybiegu dla psów służbowych,
15. Policjanci przewodnicy psów służbowych nie posiadają wymaganych zestawów higieniczno -sanitarnych przeciwko wirusowi HIV oraz środków zabezpieczających przed ukąszeniem przez owady,
16. Brak szkoleń BHP dla policjantów przewodników psów służbowych,
17. Aktualny stan zaplecza dla psów służbowych sprawia wrażenie obiektu zaniedbanego.
Z A L E C E N I A
1.Zalecam przeprowadzić ocenę przeciwpożarową zaplecza dla psów służbowych.
Termin realizacji – 30 czerwca 2007 r
2.Zalecam wprowadzić rozwiązania techniczne , które spowodują prawidłowe odprowadzanie ścieków z terenu zaplecza dla psów służbowych.
Termin realizacji – 30 lipca 2007 r
3.Zalecam wyposażyć policjantów przewodników psów służbowych w zestawy higieniczno – sanitarne przeciwko wirusowi HIV oraz środki zabezpieczające przed ukąszeniem przez owady.
Termin realizacji – 30 czerwca 2007 r
4.Zalecam przeprowadzić wymagane szkolenie BHP z policjantami przewodnikami psów służbowych.
Termin realizacji – 15 lipca 2007 r
5.Zalecam uporządkować teren przyległy dla psów służbowych.
Termin realizacji – 30 czerwca 2007 r
6.Zalecam skutecznie zabezpieczyć i odpowiednio oznakować stanowisko najazdowe dla pojazdów na terenie wewnętrznym.
Termin realizacji – 30 czerwca 2007 r
U W A G I
1. Zwracam uwagę, że stwierdzone nieprawidłowości były podnoszone podczas kontroli w latach ubiegłych ( 2003 – 2006 ) , a ich usuwanie odbywało się w sposób niepełny.
2. Zwracam uwagę, że dalsze przesuwanie terminów realizacji zaleceń i uwag może spowodować nieodwracalną degradację obiektu co będzie powodowało wzrost kosztów remontowych, naprawczych.
3. Zwracam uwagę na potrzebę opracowania planu poprawy warunków BHP na terenie zaplecza dla psów służbowych z określeniem realnych terminów usuwania nieprawidłowości.
4. Zwracam uwagę , że istniejący stan techniczny zaplecza dla przewodników psów służbowych narusza wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r w sprawie ogólnych przepisów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz


