tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Wczoraj 166 400
Ostat tydzień 2334 5884
Ostat. dwa tyg. 4450 11925
Ostat. miesiąc 9769 28031
Ostatni rok 105398 242541
Razem 1946261 4216334
Kontrola KPP Koło

Informacja ZSIP ZW NSZZ Policjantów woj.wlkp. z kontroli warunków slużby Komendy Powiatowej Policji w Kole w dniu 14 marca 2007 roku


W toku wykonanych czynności ustalono co następuje;

Komenda Powiatowa Policji w Kole;

I. Technika Kryminalistyczna;

           - brak kasku ochronnego,
           - brak ubrań oględzinowych,
           - brak okularów ochronnych,
           - brak butów gumowych i filcowo-gumowych,
           - brak nakolanników,
           - brak masek przeciw zapachowych,
           - brak okularów zadymionych,
           - brak okularów przed promieniowaniem UV,
           - brak kurtek i płaszczy przeciwdeszczowych,
           - brak rękawic białych pięciopalcowych,
           - brak zestawów higieniczno-sanitarnych przeciwko wirusowi HIV,
           - brak warunków do przechowywania materiału pochodzącego ze  zwłok oraz   
             pochodzących od osób , które są uczestnikami zdarzeń gdzie zabezpiecza się 
             materiał do celów procesowych,
           - brak lamp biurowych,
           - brak pojazdu służbowego do realizacji zadań na potrzeby TK ,
           - policjanci we własnym zakresie pozyskują artykuły biurowe(taśmy klejące,kleje 
             do zdjęć, długopisy, ołówki, gumki itp.),
           - brak szkicownika do sporządzania dokumentacji graficznej ze zdarzeń ,
           - nadmiernie wyeksploatowana walizka oględzinowa uszkodzony  zamek ),
           - brak wymaganej ilości walizek na wyposażeniu.

II. Dzielnicowi;

      - brak zestawów higieniczno-sanitarnych przeciwko  wirusowi HIV,
      - policjant, który posiada przydzielony do stałego prowadzenia pojazd służbowy
        marki   Fiat ALBEA nr rej. HPUA – 919 nie jest wyposażony w następujące
        przedmioty: rękawice gumowe, buty gumowe, rękawice ochronne,
      - policjanci nie otrzymują środków higieny osobistej,
      - brak szatni, 
      - w pomieszczeniu nr 14 uszkodzona, wyeksploatowana wykładzina podłogowa,

III. Dyżurni;

       - wyeksploatowany, uszkodzony fotel obrotowy pomocnika  dyżurnego,
       - uszkodzone krzesło obrotowe w pomieszczeniu dalekopisu,
       
IV. Policyjna Izba Zatrzymań ;

       - w pomieszczeniu WC dla osób zatrzymanych płytki ceramiczne   odpadają ze    
         ścian tworząc tym samym ostre niebezpieczne przedmioty, które mogą służyć
         do okaleczenia lub  samookaleczenia,
       - widoczny grzyb na ścianie i suficie,
       -  brak osłony na p. świetlnym,
       -  w izbach nr 1 i 2  znajdują się brudne , zarysowane ściany i sufit;
       - szafa wnękowa stanowiąca zabudowę  korytarza PIZ posiada ruchome otwierane 
         drzwi bez wymaganych zabezpieczeń ,
       - półki zamocowane na ścianie w korytarzu PIZ posiadają ostre niebezpieczne  
         krawędzie co stanowi bezpośrednie zagrożenie wypadkowe,

V. Pomieszczenia ze stanowiskami do pracy z komputerami ;

      - brak okresowych badań wzroku osób , które na stałe pracują przy komputerach,
      - stanowiska do pracy z komputerami nie spełniają wymogów ergonomii z powodu
        nieprzystosowania miejsc do siedzenia, braku zachowania odpowiedniej 
        odległości  pomiędzy klawiaturą a blatem biurka.

VI. Garaże ;

     -   w garażach 3 i 4 widoczny grzyb na ścianie i suficie,
     -   nieszczelnego dach garażu 3 i 4 - woda przedostaje się w   obrębie instalacji 
         elektrycznej natynkowej  do  wnętrza ,
     -   odpadający tynk ze ścian i sufitu,
     -   widoczne pęknięcia i zarysowania ścian oraz sufitu,
     -   ubytki w nawierzchni twardej przed garażami,
     -   zasilanie wodne nie zabezpiecza pełnych potrzeb dla garaży oraz   kojców , 
         w  których  znajdują się psy służbowe,
     -   uszkodzona siatka w ogrodzeniu okalającym teren garaży i kojców,
     -   brak ogrzewania,
     -   wyeksploatowane bramy garażowe.

VII. Sekcja Prewencji;

     - brak latarek na indywidualnym wyposażeniu policjantów sekcji prewencji,
     - brak zestawów higieniczno-sanitarnych przeciwko wirusowi HIV,
     - brak wymaganej ilości szaf odzieżowych dla zatrudnionych  policjantów,
     - brak wymaganej ilości miejsc do siedzenia w stosunku do ilości szaf  odzieżowych,

VIII. Sprzęt dla pododdziału  NPP  na wypadek PZ;

      - wyeksploatowane tarcze ochronne starego typu,
      - wyeksploatowane hełmy starego typu,

IX.  Ogniwo patrolowo – interwencyjne;

     - zbyt mała powierzchnia użytkowa pomieszczenia  nie zapewnia potrzeb dla 16  
       policjantów ,
     - 16 policjantów posiada na wyposażeniu jedną maszynę do pisania ,
     - brak możliwości suszenia mokrej odzieży,

X. Sekcja Ruchu Drogowego (policjanci posiadający na stanie pojazdy służbowe):

           - brak fartuchów,
           - brak butów gumowych,
           - brak rękawic gumowych,
           - brak zestawów higieniczno-sanitarnych przeciwko wirusowi HIV,
           - brak szatni.

XI. Sekcja Kryminalna;

           - brak płaszczy ochronnych lub ubrań roboczych,
           - brak butów gumowych,
           - brak rękawic ochronnych,
           - brak rękawic gumowych,
           - brak zestawów higieniczno-sanitarnych przeciwko wirusowi HIV,
           
XII. Sala odpraw;

           - wyeksploatowane krzesła i stoły tworzą niekorzystny wizerunek pomieszczenia.

Komisariat Policji w Kłodawie;

I. W całym obiekcie okna są wyeksploatowane w takim stopniu, że podczas opadów deszczu woda przedostaje się do wnętrza budynku,
II. Spadające dachówki z dachu stanowią realne zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi,
III. Na ścianie w klatce schodowej widoczny grzyb na ścianie,
IV. Widoczny grzyb na ścianie w sanitariacie,
V. Kotłownia  centralnego ogrzewania;
            - brak zapewnienia wymogów w zakresie  parametrów       powierzchniowych,
            - nieszczelny piec ,
            - uszkodzona instalacja elektryczna ,
 VI.   Odpadający tynk z elewacji zewnętrznej,
VI. Liczne ubytki w nawierzchni twardej na placu wewnętrznym,
VII. Ubytki w miejscu osadzenia wycieraczki stalowej przed budynkiem (wejściem )

                                          Z  A  L  E  C  E  N  I  A

I. Zalecam wyposażyć policjantów kierowanych do realizacji zadań służbowych w zestawy
    higieniczno-sanitarne przeciwko wirusowi HIV.

                                   Termin  realizacji – niezwłocznie i do stałego  przestrzegania

II. Zalecam przeprowadzić ocenę Policyjnej Izby Zatrzymań w KPP Koło.

                                    Termin realizacji – 31 marca 2007 r

III. Zalecam uzupełnić brakujące wyposażenie policjantom 

        Techniki Kryminalistycznej ;
                 -  kask ochronny,
                 - ubrania oględzinowe,
                 - okulary zadymione,
                 - okulary ochronne,
                 - buty gumowe lub filcowo-gumowe,
                 - nakolanniki,
                 - maski przeciw zapachowe,
                 - okulary przed promieniowaniem UV,
                 - rękawice białe pięciopalcowe,
                 - kurtki i płaszcze przeciwdeszczowe,
                 - zestawy higieniczno-sanitarne przeciwko wirusowi HIV.

                                   Termin realizacji – 30 kwiecień 2007 r

IV. Zalecam wymianę fotela obrotowego na stanowisku pomocnika dyżurnego KPP Koło.

                                   Termin realizacji – 30 kwietnia 2007 r

V. Zalecam przeprowadzić ocenę zagrożeń w KP Kłodawa wywołanych nieprawidłowościami w kotłowni oraz zagrożeniami spowodowanymi spadającymi  dachówkami.

                                   Termin realizacji – 31 marca 2007 r      

                                        U   W   A   G   I

I.   Zwracam uwagę  na potrzebę oceny sprzętu kwaterunkowego stanowiącego wyposażenie  jednostki.

II. Zwracam uwagę na potrzebę doposażenia policjantów poszczególnych służb w sprzęt ochronny określony w Zarządzeniu Nr 13 Komendanta Głównego Policji z dnia 23 sierpnia 2002 roku  w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek , komórek organizacyjnych Policji i policjantów  oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania.

III. Zwracam uwagę na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków socjalnych dla policjantów wynikających z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r  w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy ( pomieszczenia pracy, oświetlenie, ogrzewanie i wentylacja, szatnie, sanitariaty itp. ).

IV. Zwracam uwagę na potrzebę dokonania oceny garaży oraz kojców dla psów służbowych pod kątem wymogów Prawa Budowlanego oraz opracowania planu poprawy warunków służby.

V.  Zwracam uwagę na potrzebę przeprowadzenia oceny stanowisk do pracy z komputerem pod kątem obowiązujących wymogów .

VI. Zwracam uwagę na potrzebę przeprowadzenia oceny i ewentualnej wymiany sprzętu ochronnego dla pododdziału NPP.

VII. Zwracam uwagę na potrzebę wyposażenia na stałe Techniki Kryminalistycznej w pojazd służbowy.

VIII. Zwracam uwagę na konieczność stworzenia warunków do przechowywania materiałów pochodzących od osób , które są uczestnikami zdarzeń gdzie zabezpiecza się materiał do celów procesowych.

IX. Zwracam uwagę na stałe bieżące zaopatrywanie policjantów w potrzebne artykuły biurowe niezbędne do codziennej realizacji zadań służbowych.

X. Zwracam uwagę na systematyczne zaopatrywanie policjantów w środki higieny osobistej.

 Zgodnie z przepisami ustawy o społecznej inspekcji pracy oczekuje pisemnej odpowiedzi na wydane zalecenia i uwagi.

         


                                                                asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz

tytul_szukaj
tytul_zegar
04:00:39
tytul_kalendarz
Marzec 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
        123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Czy rząd dotrzyma słowa i do policjantom podwyżki w wysokości 20%?
TAK
NIE
TRUDNO POWIEDZIEĆ
dzielnik


ZW NSZZ P -ZG NSZZ Policjantów otrzymał w dniu 8 marca projekt zmiany ustawy o Policji, którego celem jest zwiększenie efektywności naboru do służby.WIĘCEJ W AKTUALNOŚCIACH!