Okres | Wizyt | Odsłon |
Wczoraj | 166 | 400 |
Ostat tydzień | 2334 | 5884 |
Ostat. dwa tyg. | 4450 | 11925 |
Ostat. miesiąc | 9769 | 28031 |
Ostatni rok | 105398 | 242541 |
Razem | 1946261 | 4216334 |
Pan
nadinsp. mgr Henryk Tusiński
Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji
w Poznaniu
Zgodnie z planem pracy Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego w dniu 30 maja 2007 roku przeprowadzono kontrolę warunków służby , pracy w Komendzie Miejskiej Policji w Kaliszu przy ul. Jasnej nr 1 – 3 .
W toku wykonanych czynności ustalono co następuje ;
I. Budynek przy ul. Jasnej nr 3.
1. Sanitariaty w całym budynku nie posiadają prawidłowej wentylacji, aktualnie występuje zaduch i bardzo nieprzyjemny zapach oraz zagrzybienie,
2. W sanitariatach znajdują się brudne ściany i sufity oraz odpadające płytki ze ścian,
3. Występują przypadki niewystarczającej ilości papieru toaletowego,
4. Niewystarczające ilości artykułów biurowych ( papieru do drukarek, tonerów),
5. Z powodu nieszczelnego dachu woda podczas opadów atmosferycznych przedostaje się do pomieszczeń służbowych .
6. Odpadający tynk z elewacji zewnętrznej,
7. W siedzibie WTO brak szatni , aktualnie szafy odzieżowe znajdują się na korytarzu co ogranicza możliwości ewakuacyjne w przypadku zaistnienia pożaru,
8. W korytarzach znajduje się wyeksploatowana posiadająca liczne uszkodzenia wykładzina podłogowa ,
9. Do pomieszczeń od strony południowej jest ograniczony dopływ światła naturalnego z powodu blisko rosnących drzew. Aktualnie osoby pracujące w tych pomieszczeniach przez 8 godzin lub 12 godzin ( służba dyżurna ) zmuszone są do przebywania przy sztucznym oświetleniu,
10. W szatni Sztabu Policji drzwi odzieżowe nie posiadają otworów wentylacyjnych,
11. W siedzibie Sztabu Policji podczas intensywnej pracy urządzeń oraz większej ilości osób prowadzących rozmowy za pośrednictwem sprzętu łączności radiowej występuje zbyt głośna atmosfera pracy co powoduje dyskomfort i zakłócenia,
12. W policyjnej izbie dla osób zatrzymanych w szatni powłoki farby odpadają z sufitu i ścian oraz występują braki w miejscach siedzących w stosunku do ilości szaf odzieżowych, ponadto jest wyeksploatowana wykładzina podłogowa
13. W pomieszczeniu socjalnym PDOZ powłoki farby odpadają ze ścian i sufitu , brak wentylacji , a na wyposażeniu znajduje się wyeksploatowany sprzęt kwaterunkowy,
14. Pojazdy służbowe , a zwłaszcza Polonezy posiadają nadmierne przebiegi oraz są wyeksploatowane w takim stopniu, że nie zapewniają wymogów bezpieczeństwa podczas realizacji zadań przy wykorzystaniu jazdy alarmowej. 15. Niewystarczające środki przeznaczane na medycynę pracy.
II. Budynek przy ul. Jasnej nr 3 .
1. Technika Kryminalistyczna;
a) brak ubrań oględzinowych,
b) niewystarczająca ilość kurtek przeciwdeszczowych,
c) brak środków technicznych na wyposażenie walizek kryminalistycznych,
d) brak oryginalnych torb reporterskich,
e) wyeksploatowane biurka, krzesła, stoły itp.
Z A L E C E N I A
1. Zalecam przeprowadzić ocenę budowlaną z uwzględnieniem wymogów ochrony przeciwpożarowej obiektów stanowiących siedzibę Policji w Kaliszu przy ul. Jasnej nr 1 - 3.
Termin realizacji – 20 czerwca 2007 roku
2.Zalecam przeprowadzić ocenę wyposażenia techników kryminalistycznych oraz uzupełnić brakujący sprzęt i środki.
Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku
3.Zalecam przeprowadzić ocenę pojazdów służbowych marki Polonez pod kątem przydatności dla potrzeb służbowych Policji.
Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku
4.Zalecam przeprowadzić kosmetykę drzewostanu od strony parku , który aktualnie ogranicza dopływ światła naturalnego do pomieszczeń służbowych.
Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku
U W A G I
1. Zwracam uwagę , że dalsze odkładanie w terminie prac związanych z prawidłowym utrzymaniem obiektu może spowodować jego nieodwracalną degradację co niewątpliwie zwiększy koszty remontowe.
2. Zwracam uwagę na zwiększenie środków finansowych z zakresu medycyny pracy.
3. Zwracam uwagę na zapewnienie odpowiedniej ilości artykułów biurowych.
P O U C Z E N I E
Od wydanych zaleceń pracodawca może wnieść sprzeciw do właściwego inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Sprzeciw wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia zalecenia.
asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz