tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Wczoraj 149 335
Ostat tydzień 1347 3624
Ostat. dwa tyg. 3067 7999
Ostat. miesiąc 6425 16429
Ostatni rok 95224 237335
Razem 1960983 4253408
aktualnosci
Zmiana godziny i miejsca wysłuchania publicznego
dzielnik
02.08.2013 | Piątek

 

Zmiana godziny i miejsca wysłuchania publicznego


Sejmowa Komisja Spraw Wewnętrznych dokonała zmiany godziny i miejsca przeprowadzenia wysłuchania publicznego w sprawie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy potonie zwanej "L-4". Wysłuchanie publiczne odbędzie się 27 sierpnia 2013 r. o godz. 9.00 w sali nr 118 w gmachu Sejmu.

Komisja Spraw Wewnętrznych /ASW/ przeprowadziła pierwsze czytanie komisyjnego projektu ustawy o zmianie ustawy o Biurze Ochrony Rządu (druk nr 1570).
Uzasadnienie projektu przedstawiła poseł Stanisława Prządka (SLD).
Projekt dotyczy propozycji nadania sztandaru Straży Marszałkowskiej oraz zmian w zakresie wymogów kwalifikacyjnych i postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do strażników Straży Marszałkowskiej.
Komisja przyjęła poprawki polegające m.in. na dodaniu przepisu określającego, co składa się na postępowanie kwalifikacyjne podczas przyjęcia kandydata do Straży Marszałkowskiej oraz wykreśleniu przepisu dotyczącego wydania rozporządzenia określającego zakres i sposób dokonywania oceny zdolności fizycznej oraz psychicznej Strażników Straży Marszałkowskiej.
Komisja przyjęła sprawozdanie.
Sprawozdawca – poseł Stanisława Prządka (SLD).
Wyznaczono do 9 sierpnia br. termin dla ministra właściwego do spraw członkostwa RP w Unii Europejskiej na przedstawienie opinii.

Komisja dokonała zmiany w składzie prezydium Komisji z powodu rezygnacji z funkcji zastępcy przewodniczącego poseł Stanisławy Prządki (SLD).
Na funkcję zastępcy przewodniczącego Komisji wybrano posła Artura Ostrowskiego (SLD).

Komisja dokonała zmiany godziny i miejsca przeprowadzenia wysłuchania publicznego w sprawie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o Policji, ustawy o Straży Granicznej, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o Biurze Ochrony Rządu, ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, ustawy o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych, ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, ustawy o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego, ustawy o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego, ustawy o Służbie Więziennej oraz niektórych innych ustaw (druk nr 1497) w związku ze zwołaniem na dzień 27 sierpnia 2013 r. 47. posiedzenia Sejmu.
Wysłuchanie publiczne odbędzie się 27 sierpnia 2013 r. o godz. 9.00 w sali nr 118 w gmachu Sejmu.


Komisja dokonała zmiany posła sprawozdawcy do sprawozdania Komisji o przedstawionej przez Ministra Spraw Wewnętrznych informacji dla Sejmu i Senatu o działalności Policji, określonej w art. 19 ust. 1-21 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, w tym także informacji i danych, o których mowa w art. 20 ust. 3 tej ustawy - za 2011 r. (druk nr 1025).
Sprawozdawcą został poseł Paweł Olszewski (PO).
Dotychczasowy sprawozdawca - poseł Marek Biernacki (PO) powołany został na funkcję Ministra Sprawiedliwości.

Komisja powołała podkomisję nadzwyczajną do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o świadczeniu odszkodowawczym przysługującym w razie wypadku lub choroby pozostających w związku ze służbą (druk nr 1499). Przewodniczącą podkomisji została poseł Dorota Rutkowska (PO).
Projekt z druku nr 1499 dotyczy wprowadzenia regulacji prawnych dotyczących świadczeń odszkodowawczych przysługujących funkcjonariuszom Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, BOR, ABW, AW, CBA oraz członkom rodzin zmarłych funkcjonariuszy tych służb w razie wypadku i choroby pozostającej w związku ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby.

Komisja wysłuchała informacji Ministra Spraw Wewnętrznych o działalności Policji, określonej w art. 19 ust. 1-21 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, w tym także informacje i dane, o których mowa w art. 20 ust. 3 tej ustawy - za 2012 rok (druk nr 1450).
Podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych - Marcin Jabłoński poinformował, że w 2012 r. organy Policji uprawnione do wnioskowania o kontrolę operacyjną zarejestrowały 5995 wniosków i zarządzeń o zastosowanie kontroli operacyjnej, natomiast zarządzono ogółem 5724 kontrole operacyjne. W 2012 r. dokonano ogółem 497 przedłużeń kontroli operacyjnych.
Minister poinformował, że w 2012 r. Policja, na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy o Policji, wnioskowała o ujawnienie tajemnicy ubezpieczeniowej lub tajemnicy bankowej w 1461 przypadkach, z czego: w 10 przypadkach sąd wydał postanowienie o odmowie udzielenia informacji stanowiącej tajemnicę bankową; w 2 przypadkach sąd wydał postanowienie o odmowie udzielenia informacji stanowiącej tajemnicę ubezpieczeniową; w 41 przypadkach sąd wydał postanowienie o zawieszeniu obowiązku informowania podmiotu zainteresowanego.
W dyskusji posłowie pytali m.in. o przyczyny spadku liczby zarządzonych kontroli operacyjnych oraz wzrostu liczby wniosków o ujawnienie tajemnicy ubezpieczeniowej lub bankowej.
Komisja wnosi o przyjęcie informacji z druku nr 1450.
Sprawozdawca – poseł Paweł Olszewski (PO).
W posiedzeniu uczestniczył szef Kancelarii Sejmu - Lech Czapla.

Transmisja posiedzenia Komisji pod poniższym linkiem...

http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/transmisje_arch.xsp#E89861E3FA326E4EC1257BA900442D3B

 

Sejm a wcześniej Rząd „korzystają z dopingu” w sprawie L-4. Federacją Związków Zawodowych Służb Mundurowych w sprawie rządowego projektu obniżającego mundurowym uposażenie w związku z zachorowaniem od samego początku miała do czynienia  z nieczystą grą organów reprezentujących władzę.

Po udawanych konsultacjach społecznych w tym roku i spotkaniach z przedstawicielami Ministra Spraw Wewnętrznych a potem z nim samym, przyszedł czas na wysłuchanie publiczne.

24 lipca 2013 roku w Sejmowej Komisji Spraw Wewnętrznych odbyło się pierwsze czytanie rządowego projektu zakładającego zmiany w ustawach pragmatycznych poszczególnych służb mundurowych w związku absencją chorobową funkcjonariuszy.

Warto przypomnieć, że podstawowe zmiany zakładają obniżenie o 20%  uposażenia wszystkim funkcjonariuszom, którzy będą korzystać ze zwolnienia lekarskiego a ich choroba  nie będzie miała związku ze służbą. Tłem propagandowym tej zmiany jest zbliżanie systemu mundurowego do powszechnego, w imię sprawiedliwości społecznej. Propagandowy dlatego, bo w całym tym równaniu systemów nie ma ani krztyny konsekwencji – Rząd chce zbliżać bowiem tylko te elementy, które w systemie powszechnym są niekorzystne. W imię tej samej sprawiedliwości społecznej nie chce  słuchać mi.in. o wynagrodzeniu  dla funkcjonariuszy za nadgodziny, ekwiwalencie za służby w porze nocnej czy za służby pełnione w święta i we wszystkie inne dni ustawowo wolne od pracy. Oprócz tej niekonsekwencji, Federacja Związków Zawodowych Służb Mundurowych zarzuca Rządowi, że w projekcie znajduje się cała masa rozwiązań, które nie tylko nie rozwiążą problemu, ale będą dyskryminować funkcjonariuszy a na etapie konsultacji społecznych żaden z argumentów strony związkowej nie został uwzględniony.  

Wszystko to sprawiło, iż członkowie Sejmowej Komisji Spraw Wewnętrznych uznali ów projekt za społecznie kontrowersyjny i jednogłośnie przyjęli uchwałę o wysłuchaniu publicznym. Zarządzono więc, że odbędzie się ono 27 sierpnia 2013 roku o godz. 1100 w największej sali sejmowej – Sali Kolumnowej.

Zanim Federacja Związków Zawodowych Służb Mundurowych zdążyła się zorientować, że wysłuchanie publiczne przykuwa uwagę bardzo wielu funkcjonariuszy, którzy chcieliby wziąć w nim udział, zmieniono i termin, i salę tego de facto historycznego dla mundurowych wydarzenia. Już 25 lipca 2013 roku, Marek  Wójcik – Przewodniczący Sejmowej Komisji Spraw Wewnętrznych ogłosił, że wysłuchanie publiczne odbędzie się 27 sierpnia 2013 r. o godz. 900 w sali nr 118 w gmachu Sejmu (http://www.sejm.gov.pl). Dzień niby ten sam, ale już pora i znacznie mniejsza sala pozwalają sądzić, że zmiana – wbrew temu o czym informował Przewodniczący Wójcik wskazując na czysto techniczne przyczyny – dziełem przypadku raczej nie jest.

Istotą wysłuchania publicznego jest to, że jest ono publiczne. Chociaż w Polsce jest to stosunkowo młoda instytucja (debiutowała dopiera w 2005), jednak w odróżnieniu od konsultacji społecznych projektodawcy mają mniej swobody w udawaniu, że bardzo liczą się z argumentami partnerów społecznych. Przede wszystkim zasada jawności, która zapewnia zainteresowanym osobom i organizacjom nie tylko swobodny udział (oczywiście po dopełnieniu pewnych formalności) w takim wysłuchaniu, ale i udział w dyskusji oraz możliwość dostępu do protokołów. Dopełnieniem zasady jawności jest obecność mediów, co sprawia że przebieg wysłuchania publicznego może mieć dla rządzących swoje konsekwencje polityczne.

Skoro więc okoliczności, takie jak chociażby duża liczba zainteresowanych czy spodziewany przebieg dyskusji, okazują się nie bez znaczenia dla autorów projektu, zwłaszcza gdy to po stronie związkowej znajduje się merytoryczna przewaga argumentów w sprawie zmian w tzw. L-4, dość szybko zreflektowano się i pojawił się pomysł ograniczenia służbom mundurowym udziału w wysłuchaniu publicznym. Mniejsza sala i pora, która sprawi, iż z dalszych części kraju związkowcy po prostu nie dojadą, jest pomysłem spryciarzy reprezentujących partię rządząca na powiększenie swojej przewagi.  

Co Federacja Związków Zawodowych Służb Mundurowych może zrobić w tej sytuacji? Odpowiedź tkwi w treści art. 70e ust. 1 Regulaminu Sejmu, który mówi, że prezydium komisji może zmienić termin lub miejsce wysłuchania publicznego, jeżeli ze względów lokalowych lub technicznych, w szczególności ze względu na liczbę osób chętnych do wzięcia udziału w wysłuchaniu publicznym, nie jest możliwe zorganizowanie wysłuchania publicznego.   

Rządzący szybko zorientowali się, że tak wielkie zainteresowanie funkcjonariuszy, którzy będą przedstawiać argumenty podważające doskonałość rządowego projektu, może niekorzystnie wpłynąć na polityczny wizerunek partii sprawującej władzę. Czy tym samym refleksem wykaże się Federacja i zdoła skutecznie przeciwstawić się tym ograniczeniom? 

Sławomir Koniuszy    

Odszedł Nasz Kolega Policjant asp. sztab. Dariusz Łubiński z KPP w Wągrowcu
dzielnik
14.08.2013 | Środa
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 7708
Komitet Protestacyjny WFZZSM omówił przygotowania do pikiety w dniu 27 sierpnia
dzielnik
13.08.2013 | Wtorek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 8057
Warto słuchać bo inni mogą mieć pomysł i plan działania!!!
dzielnik
12.08.2013 | Poniedziałek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 7324
Decyzje Komitetu Protestacyjnego ZG NSZZ Policjantów
dzielnik
13.08.2013 | Wtorek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 7135
Wiceprzewodniczący ZW NSZ P świętował z żołnierzami
dzielnik
13.08.2013 | Wtorek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 8091
Kolejne uzgodnienia MKKPS ws. wrześniowych pikiet
dzielnik
14.08.2013 | Środa
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 7192
BĘDZIE PIKIETA PRZED SEJMEM RP W SPRAWIE L-4 - KOMITET PROTESTACYJNY 12 SIERPNIA!!!
dzielnik
05.08.2013 | Poniedziałek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 7365
Policjancie walcz o swój honor sam, bo prokuratura nie widzi interesu publicznego!!!
dzielnik
13.08.2013 | Wtorek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 7398
Wsparcie Forum Związków Zawodowych dla pikiety służb mundurowych
dzielnik
09.08.2013 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 7669
CO W POLICJI MOŻE ZSIP!!!
dzielnik
09.08.2013 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 7541
tytul_szukaj
tytul_zegar
08:00:06
tytul_kalendarz
Październik 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
  123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031     
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jak oceniasz dotyczasowe deyzje Komendanta Głównego Policji?
Dobrze
Źle
Nie mam zdania
dzielnik


ZW NSZZ P - 11 maja 1990 roku, jeden dzień po ogłoszeniu i wejściu w życie uchwalonej w dniu 6 kwietnia 1990 r. ustawy o Policji, Sąd Wojewódzki w Warszawie postanawia wpisać NSZZ P do rejestru związków zawodowych!