Okres | Wizyt | Odsłon |
Wczoraj | 107 | 258 |
Ostat tydzień | 1305 | 3547 |
Ostat. dwa tyg. | 3025 | 7922 |
Ostat. miesiąc | 6383 | 16352 |
Ostatni rok | 95182 | 237258 |
Razem | 1960941 | 4253331 |
27.02.2009 | Piątek
W dniach 26 - 27 lutego z inicjatywy Kolegi Marka Garbatowskiego, Przewodniczącego ZT NSZZ OPP w Poznaniu odbyło się spotkanie robocze przedstawicieli NSZZ P OPP i SPPP z kraju poświęcone aktualnym problemom tej służby.
Komunikat
ze spotkania delegacji Zarządów Terenowych NSZZ Policjantów Oddziałów Prewencji Policji I Samodzielnych Pododdziałów Prewencji Policji .
W dniach 26 i 27 luty 2009 r w Poznaniu odbyło się spotkanie delegatów ZT NSZZ P OPP i SPPP . W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele następujących Zarządów Terenowych:
- ZT OPP w Poznaniu, ZT OPP Białystok, ZT OPP Łódź, ZT OPP Wrocław, ZT SPPP Płock, ZT SPPP Opole, ZT SPPP Kielce, ZT SPPP Częstochowa, ZT SPPP Bydgoszcz i ZT SPPP Lublin.
W trakcie spotkania delegaci jednogłośnie opowiedzieli się za całkowitym wycofaniem się rządu z projektu nowej ustawy emerytalnej dla Policjantów. W środowisku policjantów Oddziałów Prewencji Policji jak i Samodzielnych Pododdziałów Prewencji Policji nie ma zgody na wprowadzanie nowego systemu emerytalnego.
Policjanci OPP i SPPP zaniepokojeni są planami wprowadzenia zmian w strukturach tych jednostek organizacyjnych. Komenda Główna Policji planuje wprowadzić takie zmiany bez brania pod uwagę negatywnych uwag środowiska policyjnego. Nie prowadzi się również takich konsultacji ze stroną związkową skupioną w OPP i SPPP. W proponowanych zmianach nie wspomina się o realnym zagrożeniu przenoszenia policjantów OPP , gdzie mają być dokonane redukcje etatów, na inne stanowiska służbowe nie zawsze odpowiadające predyspozycją policjanta OPP do jego zajmowania. Fakt że chce się przeprowadzić zmianę struktur OPP i SPPP bez zmiany naliczeń etatowych, centralnie, powoduje brak możliwości odpowiedniego uzupełnienia OPP i SPPP lecz przenosi się policjantów z innych z innych województw. Delegaci proponują:
1. Utworzenie niezmiennych stanów etatowych kompań prewencji w całym kraju.
2. Utworzenie niezmiennych stanów etatowych struktur sztabowych i szkoleniowych OPP i SPPP. Przy zwiększonych stanach etatowych kompań prewencji, struktury sztabowe jak i szkoleniowe powinny być również zwiększone.
3. Wprowadzić obowiązkową służbę w OPP i SPPP przez okres trzech lat, bez możliwości przenoszenia do innych jednostek.
4. Wprowadzić dodatek służbowy za okres służby w OPP i SPPP, cofany po przejściu do innej służby poza strukturami OPP lub SPPP.
5. Zmniejszyć z 10% do 5 % ilość wakatów w OPP i SPPP.
Delegaci na spotkaniu w Poznaniu opowiedzieli się za utworzeniem zespołu składającego się z członków ZT NSZZ Policjantów OPP i SPPP który na bieżąco będzie konsultował działania strony służbowej skierowane w struktury OPP i SPPP.
Opracował: Marek Garbatowski
KOMUNIKAT
Analizując kolejne propozycje Centralnego Sztabu Policji KGP, dotyczące reorganizacji struktur oddziałów Prewencji Policji na terenie całego kraju, należy stwierdzić , że opinie bezpośrednio zainteresowanych tymi zmianami jednostek w ogóle nie były brane pod uwagę. Pomimo negatywnych opinii praktycznie pierwotne stanowisko , które obejmowało przesunięcie części etatów z OPP w Białymstoku i Olsztynie zostało utrzymane. Trudno zrozumieć argumentację tych poczynań szczególnie , że jest ona podpierana wzmocnieniem wschodniej granicy Unii Europejskiej. Zatapiając się w szczegóły propozycja struktur organizacyjnych stanu etatowego oddziału prewencji niezrozumiałe staje się wytwarzanie , chyba na siłę drużyn lub plutonów wsparcia taktycznego . W żadnym miejscu omawianej koncepcji nie ma wzmianki do zadań tego typu ogniw organizacyjnych . W związku z powyższym mając na uwadze stworzenie w niedalekiej przyszłości nowoczesnych pododdziałów zwartych Policji , a także biorąc pod uwagę zbliżające się zadania związane z zabezpieczeniem EURO 2012 proponujemy:
1. Rozważyć możliwość zrezygnowania ze sztywnego trzymania się 6466 etatów w skali całego kraju przewidzianych dla OPP i SPPP.
2. Wytworzyć spójną i jednolitą strukturę kompanii prewencji , która będzie funkcjonować we wszystkich OPP i SPPP.
3. Wyłączyć ze struktury KP drużyny AWGŁ , a zastąpić je drużyną AW.
4. Na bazie drużyn AWGŁ zreorganizować obecne Plutony wzmocnienia włączając w nie drużyny PO i BTR.
5. Plutony KP oprzeć o niezmieniony etat 1+21.
6. Wytworzyć spójne struktury sztabowe oparte o zespoły organizacji służby, jednocześnie należy zaprzestać pomniejszania ich etatów .
7. Zreformować strukturę ZT i Z Zespoły Medyczne i Zespoły Szkolenia w sposób odzwierciedlający potrzeby jednostki .
8. W celu zapewnienia prawidłowego zabezpieczenia potrzeb OP i SPPP w zakresie łączności i informatyki , utworzyć stanowiska zapewniające właściwą obsługę techniczną i logistyczną w tym zakresie.
Proponowane rozwiązania mają na celu zwiększenia realnych możliwości operacyjnych poszczególnych OPP i SPPP , a także spowoduje zmniejszenie wykorzystania policyjnych jednostek terytorialnych w ramach NPP. Ponadto w rzeczywisty sposób odzwierciedlają one potrzeby zabezpieczenia wschodniej granicy UE i EURO 2012. Zmiany należy wypracować poprzez konsultacje , w których wezmą udział przedstawiciele OPP i SPPP. Podstawowym błędem wprowadzania dotychczasowych rozwiązań jest prośba odgórnego narzucania ich przez KGP bez uwzględniania potrzeb lokalnych . Zbyt pochopnie przeprowadzona reforma struktur pododdziałów zwartych Policji może przynieść w przyszłości raczej tylko negatywne efekty , a nie będzie już czasu na próbę naprawy tej sytuacji.
Opracował: Marek Garbatowski
16.03.2009 | Poniedziałek
13.03.2009 | Piątek
06.03.2009 | Piątek
12.03.2009 | Czwartek
13.03.2009 | Piątek
13.03.2009 | Piątek
12.03.2009 | Czwartek
06.03.2009 | Piątek