tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Wczoraj 52 191
Ostat tydzień 1192 2971
Ostat. dwa tyg. 2876 7381
Ostat. miesiąc 6907 16955
Ostatni rok 95259 235759
Razem 1957710 4244994
aktualnosci
Kolejna skandaliczna propozycja insp. Andrzeja Treli Zastępcy Komendanta Głównego Policji. Opinia ZG NSZZ Policjantów.
dzielnik
28.04.2009 | Wtorek
                                                                                            
Projekt wytycznych Komendanta Głównego Policji w sprawie zakresu i trybu wydatkowania środków funduszu prewencyjnego PZU to kolejny skandaliczny pomysł służb logistycznych KGP. Z projektu wynika ni mniej, ni więcej, tylko zamiar finansowania wielu obszarów działalności Policji właśnie z funduszu prewencyjnego, tzn. z dobrowolnych składek policjantów, oczywiście bez pytania ich o zgodę, bo i po co ? Logika myślenia, która bije z projektu, jest porażająca : proszę bardzo, można dalej ciąć wydatki, a przełożeni powiedzą “tak jest, damy radę”; właśnie znaleźliśmy znakomite źródło finansowania “ rzeczówki ” (nawet remontów! - patrz § 2 ust. 2 pkt 3 lit. c) wytycznych) – ze składek funkcjonariuszy.

Warszawa 27.kwietnia 2009 r.

ZASTĘPCA
   

                                    

KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
   

FU - 3259/09

Przewodniczący ZG NSZZ Policjantów
Pan Antoni Duda

Przewodniczący KKW NSZZ Pracowników Policji
Pan Michał Ćwieka

Przewodnicząca KK ZZ Pracowników Policji
Pani Grażyna Dmagała

Przewodniczący ZK ZZ Pracowników Cywilnych MSWiA
Pan Władysław Kmiecik

W załączeniu przesyłam pocztą elektroniczną projekt wytycznych Komendanta Głównego Policji w sprawie zakresu i trybu wydatkowania środków Funduszu Prewencyjnego utworzonego w jednostkach organizacyjnych Policji w ramach Programu Ubezpieczeniowego „Policja 2008”, celem wyrażenia opinii i przesłania ewentualnych uwag do Biura Finansów KGP w możliwie krótkim terminie.

insp. Andrzej TRELA

Wytyczne
Komendanta Głównego Policji
z dnia ..............2009 r.


w sprawie zakresu i trybu wydatkowania środków Funduszu Prewencyjnego utworzo-nego w jednostkach organizacyjnych Policji w ramach Programu Ubezpieczeniowego „Policja 2008”

§ 1. 1. Fundusz Prewencyjny utworzony w jednostkach organizacyjnych Policji, zwany dalej „Funduszem”, gromadzi środki finansowe przekazywane przez Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie SA na podstawie umowy nr PW/19/2008 z dnia 26 czerwca 2008 r. zawartej z Komendantem Głównym Policji oraz działającymi w Policji związkami zawodowymi policjantów i pracowników.

2. Dysponentami Funduszu są Komendant Główny Policji, komendanci wojewódzcy (Stołeczny) Policji, Komendant – Rektor Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie oraz  komendanci szkół policyjnych, zwani dalej „dysponentami Funduszu”.

3.  Dysponent Funduszu podejmuje decyzje w sprawie wydatkowania środków Funduszu na wniosek lub po zasięgnięciu opinii właściwej Komisji do spraw Funduszu, z zastrzeżeniem § 4 ust. 3.

§ 2. 1. Środki Funduszu przeznacza się na finansowanie zadań prewencyjnych określonych  w umowie, o której umowa w § 1 ust. 1, związanych z zapobieganiem powstawaniu lub zmniejszaniem skutków wypadków ubezpieczeniowych i mających na celu:

1) poprawę bezpieczeństwa policjantów i pracowników Policji oraz członków ich rodzin ubezpieczonych w ramach Programu Ubezpieczeniowego „Policja 2008”,z wyłączeniem zakupu pojazdów;
2) ochronę zdrowia i profilaktykę zdrowotną policjantów i pracowników Policji oraz członków ich rodzin ubezpieczonych w ramach Programu Ubezpieczeniowego „Policja 2008”;
3) likwidację zagrożeń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub służby w jednost-kach organizacyjnych Policji, które zawarły umowę ubezpieczenia w Programie Ubezpieczeniowym „Policja 2008”.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, mogą obejmować w szczególności:

1) w zakresie pkt 1:
a) zakup specjalistycznego sprzętu zmniejszającego liczbę wypadków drogowych,
b) finansowanie programów edukacyjnych prowadzonych w ramach działalności prewencyjnej jednostek Policji,
c) działalność na rzecz poprawy bezpieczeństwa społeczności lokalnej, m.in. poprzez zakup sprzętu monitorującego najbardziej niebezpieczne miejsca,
d)  finansowanie badań i analiz wykonywanych przez podmioty zewnętrzne na potrzeby realizacji zadań prewencyjnych na rzecz Policji lub wspólnie z Policją, w szczególności poprzez określenie najbardziej niebezpiecznych dzielnic miasta oraz „czarnych punktów” w lokalnym ruchu drogowym;

2) w zakresie pkt 2:

a) finansowanie badań profilaktycznych i okresowych oraz szczepień ochronnych,
b) organizowanie i finansowanie programów i lokalnych akcji edukacyjnych o tematyce związanej z ochroną zdrowia,
c) finansowanie leczenia ratującego życie lub zdrowie oraz rehabilitacji przyczyniającej się do podniesienia poziomu ogólnego stanu zdrowia;
3) w zakresie pkt 3:

a) zakup sprzętu specjalistycznego poprawiającego warunki bezpieczeństwa  i higieny pracy oraz środki ochrony osobistej w szczególności kamizelek, kasków, odzieży ochronnej lub sprzętu łączności,
b) prowadzenie programów edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem  i higieną pracy lub służby,
c) remonty związane z poprawą bezpieczeństwa w zakładzie pracy,
d) zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu do prowadzenia szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony zdrowia.

3. Zadania prewencyjne wymienione w ust. 2:

1) pkt 1, pkt 2 lit. a i b oraz pkt 3 stanowią zadania o charakterze prewencji ogólnej;
2) pkt 2 lit. c stanowią zadania o charakterze prewencji indywidualnej.
4. Zadania o charakterze prewencji indywidualnej mogą być finansowane do wysokości wydatków poniesionych na leczenie lub rehabilitację, z uwzględnieniem zakupu niezbędnych leków, sprzętu rehabilitacyjnego oraz materiałów i środków sanitarnych.
5. Środki Funduszu przekazane do dyspozycji Komendanta Głównego Policji w wysokości 2% przypisu składki z umów ubezpieczenia zawartych przez poszczególne jednostki organizacyjne Policji przeznacza się wyłącznie na finansowanie zadań o charakterze prewencji indywidualnej.

§ 3.1. W celu zapewnienia właściwego i racjonalnego wydatkowania środków Funduszu jego dysponent powołuje na okres 3-letniej kadencji Komisję do spraw Funduszu, zwaną dalej „Komisją”.
 2.  Komendant Główny Policji powołuje również Komisję Centralną do spraw dysponowania środkami Funduszu, o których mowa w § 2 ust. 5, zwanego dalej „Funduszem Centralnym”. Zasięg działania Komisji Centralnej i Funduszu Centralnego obejmuje całą Policję.

3. W skład Komisji wchodzą:

1) przedstawiciel strony służbowej wskazany przez dysponenta Funduszu;
2) przedstawiciele desygnowani przez zakładowe organizacje NSZZ Policjantów działające na obszarze właściwości terytorialnej dysponenta Funduszu w liczbie odpowiadającej dwukrotności łącznej liczby przedstawicieli, o których mowa w pkt 3;
3)  po jednym przedstawicielu desygnowanym przez zakładowe organizacje związków zawodowych pracowników działających na obszarze właściwości terytorialnej dysponenta Funduszu.
4. W przypadku Komisji Centralnej stronę związkową reprezentują przedstawiciele Zarządu Głównego NSZZ Policjantów oraz przedstawiciele zarządów organizacji krajowych związków zawodowych pracowników będących stroną umowy, o której mowa w § 1 ust. 1.
5. Członkowie Komisji wybierają spośród siebie przewodniczącego i wiceprzewodniczącego. Do zadań przewodniczącego, a w czasie jego nieobecności wiceprzewodniczącego, należy    w szczególności zwoływanie posiedzeń Komisji i informowanie jej członków o ich terminie, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, oraz kierowanie pracami Komisji.

§ 4.1.    Do zadań Komisji należy:

1) przyjmowanie i opiniowanie wniosków w sprawie sfinansowania zadań o charakterze prewencji indywidualnej;
2) opiniowanie projektów w sprawie sfinansowania zadań o charakterze prewencji ogólnej,  inicjowanych przez dysponenta Funduszu;
3) zgłaszanie dysponentowi Funduszu propozycji sfinansowania zadań o charakterze prewencji ogólnej.
2. Przepisu ust. 1 pkt 2 i 3 nie stosuje się do Komisji Centralnej.
3. Opinia Komisji w sprawach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, jest wiążąca dla dysponenta Funduszu, chyba że:
1) pozostaje w sprzeczności z postanowieniami umowy wymienionej w § 1 ust. 1 lub niniejszych wytycznych;
2) została wydana na niekorzyść osoby uprawnionej;
3) nie jest możliwa do uwzględnienia ze względu na brak środków Funduszu.
4. Posiedzenia Komisji odbywają się nie rzadziej, niż raz w miesiącu, przy udziale przewodniczącego oraz co  najmniej  dwóch członków.
5. W zakresie swoich uprawnień Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów.        W przypadku równej ilości głosów decyduje głos przewodniczącego.
6. W sytuacjach nadzwyczajnych i uzasadnionych potrzebą pilnego działania przewodniczący Komisji może zaopiniować sprawę bez udziału pozostałych jej członków.
7. Komisja prowadzi rejestr rozpatrywanych spraw.
8. Z każdego posiedzenia Komisja sporządza w dwóch egzemplarzach protokół, zawierający      w szczególności propozycję sposobu załatwienia rozpatrywanych spraw, w tym wysokości pomocy finansowej udzielanej w ramach prewencji indywidualnej, uzasadnienie swojego stanowiska oraz podpisy osób uczestniczących w posiedzeniu.
9. Jeden egzemplarz protokołu przewodniczący przedkłada dysponentowi Funduszu celem podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie.
10. Obsługę administracyjną i techniczną Komisji zapewnia dysponent Funduszu.
11. Członkowie Komisji wykonują swoje zadania nieodpłatnie.

§ 5.1.   Pomoc finansową na realizację zadań o charakterze prewencji indywidualnej przyznaje się na wniosek:

1) ubezpieczonego;
2) przełożonego ubezpieczonego lub jego opiekuna, jeżeli stan zdrowia lub inne okoliczności uniemożliwiają złożenie wniosku osobiście;
3) właściwej organizacji związku zawodowego.

2.Do wniosku należy dołączyć:

1) dowód ubezpieczenia;
2) kopie dokumentów stwierdzających stan zdrowia osoby, której pomoc ma dotyczyć (karty informacyjne leczenia, orzeczenia komisji lekarskich, protokoły powypadkowe, zaświadczenia lekarskie);
3) dowody poniesionych kosztów leczenia lub rehabilitacji;
4) zaświadczenia o uzyskiwanych w rodzinie uprawnionego do pomocy dochodach oraz informację o jego stanie rodzinnym;
5) inne dokumenty na żądanie Komisji, jeżeli uzasadniają to okoliczności sprawy.
3.  Wniosek składa się do Komisji właściwej ze względu na miejsce pełnienia służby lub zatrudnienia osoby uprawnionej do pomocy.
4.  Dysponent Funduszu z urzędu lub na wniosek właściwej Komisji przekazuje wniosek w sprawie udzielenia pomocy finansowej do rozpatrzenia przez dysponenta Funduszu Centralnego za pośrednictwem Komisji Centralnej, jeżeli pomoc udzielana ze środków własnych byłaby niewystarczająca lub niemożliwa.
5.  Komisja informuje wnioskodawcę o negatywnym sposobie załatwienia sprawy i jego powodach.
6. Wzór wniosku o przyznanie pomocy finansowej na realizację zadań w zakresie prewencji indywidualnej stanowi załącznik do wytycznych.

§ 6. Wytyczne podlegają publikacji na stronach internetowych dysponentów Funduszu oraz   organizacji związków zawodowych, będących stronami umowy, o której mowa w § 1 ust. 1. Komisja udostępnia wytyczne do wglądu na wniosek zainteresowanych policjantów lub pracowników.

§7.  W zakresie nieuregulowanym wytycznymi zasady wydatkowania środków Funduszu oraz jego   rozliczania określa umowa, o której mowa w § 1 ust. 1.

§ 8.  Komisje powołane przed wejściem w życie wytycznych zachowują zdolność działania w granicach uprawnień określonych wytycznymi.

§ 9. Wytyczne wchodzą w życie z dniem podpisania.

                                                                                gen. insp. Andrzej Matejuk

Pan gen.insp. Andrzej MATEJUK

KOMENDANT GŁÓWNY POLICJI

Panie Komendancie,

W imieniu Zarządu Głównego NSZZ Policjantów, po otrzymaniu projektu wytycznych opracowanych przez Biuro Finansów KGP L.dz. FU-3259/09, informuję, że dokument ten w naszej ocenie to:

- podważanie autorytetu Komendanta;

- podważanie ustaleń i prac Zespołu, który 2 lata negocjował warunki programu „Policja 2008”;

- ignorowanie stron porozumienia oraz stron umowy na szczeblu KGP, KWP, KSP i Szkół Policji;

- ewidentnie nieuprawniona próba włączenia środków z tytułu składki ubezpieczeniowej policjantów i pracowników Policji do programu racjonalizacji - oszczędności wydatków Policji za 2009 rok.

Wszystkie elementy programu „Policja 2008” zostały szczegółowo omówione i sfinalizowane podczas narady w CSP Legionowo w dniu 26 czerwca 2008 roku.

Zgodnie z umową PW/19/2008 z PZU Życie S.A. - podkreślam umową – gdzie związki zawodowe są stroną niedopuszczalna jest interpretacja warunków umowy tylko przez jedną ze stron w formie wytycznych przekazanych do zaopiniowania związkom zawodowym. Zapisano natomiast w § 1 pkt 4 powyższej umowy zobowiązania a nie prawo do dysponowania – wyłącznie przez kierowników jednostek Policji.

Panie Komendancie,

Zgodnie z § 2 pkt 6 oraz § 3 pkt 2 i 3 umowy jako strona prosimy o przekazanie nam informacji z rozliczenia funduszu za 2008 rok.

Podstawą wszystkich ustaleń do zawarcia umów z PZU Życie S.A. oraz PZU S.A. było Porozumienie związków zawodowych z Komendantem Głównym Policji w sprawie programu grupowego ubezpieczenia policjantów i pracowników Policji „Policja 2008” zawarte w dniu 29.11.2007 roku. Projekt wytycznych jest sprzeczny z § 1 pkt 1, § 3, a szczególnie z § 4 Porozumienia, w którym zapisano: „Komendant Główny Policji potwierdza, iż podmiotem właściwym w sprawach opracowywania warunków oraz prowadzenia obsługi dobrowolnego programu grupowego ubezpieczenia policjantów i pracowników Policji „Policja 2008” jest strona związkowa”.

Wnosimy zatem o wycofanie dodatkowych regulacji – wytycznych, gdyż wszystkie kwestie szczegółowe w ramach programu dobrowolnego ubezpieczenia policjantów i pracowników Policji „Policja 2008” zostały już ustalone.

Ze względu na ustalony termin posiedzenia Zarządu Głównego NSZZ Policjantów na dzień 7 maja 2009 roku uprzejmie prosimy o pilną odpowiedź.

 

PRZEWODNICZĄCY

                                    

Zarządu Głównego NSZZ Policjantów

 

(-)

 

Antoni DUDA

 


POMOC DLA BARTKA
dzielnik
18.05.2009 | Poniedziałek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 27973
NSZZ Policjantów żąda przeprosin od Redaktora Naczelnego miesięcznika Policja 997 !!!
dzielnik
18.05.2009 | Poniedziałek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 27007
Posiedzenie Prezydium ZW NSZZ Policjantów województwa wielkopolskiego.
dzielnik
15.05.2009 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 28034
Msza ku pamięci pomordowanym policjantom z udziałem przedstawicieli NSZZ Policjantów województwa wielkopolskiego.
dzielnik
14.05.2009 | Czwartek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 26552
Minister Adam Rapacki o przyszłej reformie emerytalnej służb mundurowych!!!
dzielnik
15.05.2009 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 25680
Mobbing w Policji - Sąd Najwyższy dopuszcza drogę sądową !!!
dzielnik
15.05.2009 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 25098
Związki zawodowe protestują wobec próby złamiania ustaleń w zakresie Funduszu Prewencyjnego PZU.
dzielnik
13.05.2009 | Środa
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 25648
Wiecej o posiedzeniu zespołu ds. reformy ustawy emeryutalnej służb mundurowych - Komunikat ZG NSZZ Policjantów !!
dzielnik
13.05.2009 | Środa
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 25432
Posiedzenie Prezydium Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego poświęcone problemom służb mundurowych województwa wielkopolskiego.
dzielnik
13.05.2009 | Środa
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 25283
Obradował ZG NSZZ Policjantów - 7 maj 2009 rok .
dzielnik
07.05.2009 | Czwartek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 25665
tytul_szukaj
tytul_zegar
04:00:10
tytul_kalendarz
Maj 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
    12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031   
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jak oceniasz dotyczasowe deyzje Komendanta Głównego Policji?
Dobrze
Źle
Nie mam zdania
dzielnik


ZW NSZZ P - 24 kwietnia w Auli im. insp. Wiktora Ludwikowskiego Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu odbyła się uroczysta zbiórka z okazji 34. Rocznicy powstania Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów.