tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Wczoraj 112 296
Ostat tydzień 1295 3163
Ostat. dwa tyg. 2891 7284
Ostat. miesiąc 6194 15600
Ostatni rok 95074 237123
Razem 1961421 4254267
aktualnosci
Pojazdy policyjne bez badań - winny m.in. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji!!!
dzielnik
16.03.2017 | Czwartek

 

Pojazdy służb bez badań, pozostają w bazach. Winne przepisy 15 marca 2017, 19:45 178 Pojazdy służb bez badań, pozostają w bazach. Winne przepisy Foto: ksp Nowe radiowozy policji zaprezentowane w grudniu Radiowozy policji, pojazdy straży pożarnej, innych służb, a także Wojska Polskiego nie mogą przechodzić badań diagnostycznych. Każdego dnia rośnie liczba tych pozostających w garażach. Winne są ministerstwa: spraw wewnętrznych, obrony narodowej i finansów, które nie znowelizowały niezbędnego rozporządzenia. Patowa sytuacja z badaniami diagnostycznymi pojazdów służb państwowych zaczęła się na początku marca. - Najpierw myśleliśmy, że nie możemy aut wysyłać tylko do resortowych stacji diagnostycznych. Od 8 marca wiemy, że nie możemy przeprowadzać badań również na prywatnych stacjach - mówi nam oficer jednej z dużych komend wojewódzkich policji. "Przez trzy-cztery lata wojsko będzie obezwładnione kadrowo" - To co się w tej... czytaj dalej » Przyczyną problemów są kwestie związane ze zmianami w ustawie prawo o ruchu drogowym. Według prawników nowelizacja tej ustawy spowodowała, że utraciło moc rozporządzenie, na podstawie którego kierowano dotąd na badania pojazdy służb państwowych. Stojące radiowozy Aktualnie nikt nie jest w stanie oszacować, ile pojazdów nie wyjechało do służby w całym kraju. Zjawisko ma jednak rozmiar masowy. Świadczą o tym udokumentowane sygnały, które posiadamy od urzędników z różnych miast w Polsce, a także zwykła statystyka. Tylko policja dysponuje 22 tysiącami pojazdów. Średnio więc każdego miesiąca badania diagnostyczne powinno przechodzić około 1,8 tys. z nich. - W rzeczywistości nasze auta głównie przechodzą badania wiosną. Dlatego, że pochodzą z zakupów centralnych, które są realizowane do końca roku, a my je otrzymujemy w pierwszych miesiącach nowego roku - mówią nam zgodnie logistycy. Pojawił się także inny problem. Przez pierwszych kilka dni marca logistycy wysyłali pojazdy na badania do prywatnych stacji diagnostycznych. Byli przekonani, że rozporządzenie utraciło moc wyłącznie w kwestii kierowania aut na badania do resortowych stacji. - W mojej jednostce od pierwszego marca wysyłaliśmy auta do prywatnych stacji, opłacając faktury. Teraz nikt nie wie, czy są to badania ważne czy nieważne. Wszystko jest niby w porządku do momentu, gdy radiowóz weźmie udziału w kolizji. Wówczas okaże się, że policjant nie miał prawa wyjechać na ulicę - zżyma się rozmówca tvn24.pl. Niechlujne zmiany w prawie Taka sytuacja dotyczy wszystkich pojazdów w państwie, które są "użytkowane w sposób specjalny". Przyczyną całego zamieszania jest ustawa, która powołała do życia Krajową Administrację Skarbową. Jej wprowadzenie wiązało się z koniecznością nowelizacji wielu innych aktów prawnych - w tym prawa o ruchu drogowym. Zmieniono brzmienie artykułu ustawy, z którym powiązane z kolei było rozporządzenie z 2011 roku. To wspólne rozporządzenie ministrów finansów, spraw wewnętrznych i obrony narodowej, którego tytuł brzmi “w sprawie badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej, Policji i innych pojazdów użytkowanych w sposób szczególny”. Tsunami trwa. Lista odchodzących dowódców się wydłuża Nie ustają... czytaj dalej » Na obowiązek zmiany rozporządzenia, w związku ze zmianami w ustawie, pierwszy zwrócił uwagę dr Piotr Bielski ze specjalistycznego serwisu prawnego Lex. - Oznacza to, iż konsekwencją zmiany artykułu 86 ustęp 1 ustawy - prawo o ruchu drogowym - powinno być wydanie nowego rozporządzenia na podstawie artykułu 86 ustęp 4 tej ustawy - brzmiała konkluzja Bielskiego w serwisie Lex. Jak zauważył prawnik, zmiana artykułu ustawy, powiązanego z rozporządzeniem - zgodnie z zasadami prawodawstwa - pociągała za sobą konieczność zmiany rozporządzenia. Jego zdanie podzielili również prawnicy pracujący dla instytucji publicznych, stąd zakaz wysyłania od 1 marca na badania do resortowych stacji. Po kilku dniach jednak uzgodniono, że nie można wysyłać pojazdów także do stacji cywilnych. - Otrzymaliśmy informację, że ministrowie już pracują nad nowym rozporządzeniem - usłyszeliśmy wczoraj w pionie prasowym Komendy Głównej Policji. Jednak na oficjalne pytania, kiedy ukaże się nowe rozporządzenie, nie otrzymaliśmy odpowiedzi z MSWiA przed publikacją tekstu. Jednak dwie godziny później otrzymaliśmy odpowiedzi MSWiA potwierdzające, że prace nad nowym rozporządzeniem już trwają: "Rozporządzenie w sprawie badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji i innych pojazdów użytkowanych w sposób szczególny zostanie dziś przekazane do Ministra Obrony Narodowej, Ministra Rozwoju i Finansów jako organów współwydających akt oraz Ministra Infrastruktury i Budownictwa jako organu podpisującego akt w porozumieniu" - przekazało nam biuro prasowe resortu. (http://www.tvn24.pl)

Pojazdy służb bez badań, pozostają w bazach. Winne przepisy 15 marca 2017

Nowe radiowozy policji zaprezentowane w grudniu Radiowozy policji, pojazdy straży pożarnej, innych służb, a także Wojska Polskiego nie mogą przechodzić badań diagnostycznych. Każdego dnia rośnie liczba tych pozostających w garażach.

Winne są ministerstwa: spraw wewnętrznych, obrony narodowej i finansów, które nie znowelizowały niezbędnego rozporządzenia. Patowa sytuacja z badaniami diagnostycznymi pojazdów służb państwowych zaczęła się na początku marca. - Najpierw myśleliśmy, że nie możemy aut wysyłać tylko do resortowych stacji diagnostycznych.

Od 8 marca wiemy, że nie możemy przeprowadzać badań również na prywatnych stacjach - mówi nam oficer jednej z dużych komend wojewódzkich policji.  

Przyczyną problemów są kwestie związane ze zmianami w ustawie prawo o ruchu drogowym. Według prawników nowelizacja tej ustawy spowodowała, że utraciło moc rozporządzenie, na podstawie którego kierowano dotąd na badania pojazdy służb państwowych. Stojące radiowozy Aktualnie nikt nie jest w stanie oszacować, ile pojazdów nie wyjechało do służby w całym kraju. Zjawisko ma jednak rozmiar masowy. Świadczą o tym udokumentowane sygnały, które posiadamy od urzędników z różnych miast w Polsce, a także zwykła statystyka. Tylko policja dysponuje 22 tysiącami pojazdów. Średnio więc każdego miesiąca badania diagnostyczne powinno przechodzić około 1,8 tys. z nich. - W rzeczywistości nasze auta głównie przechodzą badania wiosną. Dlatego, że pochodzą z zakupów centralnych, które są realizowane do końca roku, a my je otrzymujemy w pierwszych miesiącach nowego roku - mówią nam zgodnie logistycy. Pojawił się także inny problem. Przez pierwszych kilka dni marca logistycy wysyłali pojazdy na badania do prywatnych stacji diagnostycznych. Byli przekonani, że rozporządzenie utraciło moc wyłącznie w kwestii kierowania aut na badania do resortowych stacji. - W mojej jednostce od pierwszego marca wysyłaliśmy auta do prywatnych stacji, opłacając faktury. Teraz nikt nie wie, czy są to badania ważne czy nieważne. Wszystko jest niby w porządku do momentu, gdy radiowóz weźmie udziału w kolizji. Wówczas okaże się, że policjant nie miał prawa wyjechać na ulicę - zżyma się rozmówca tvn24.pl. Niechlujne zmiany w prawie Taka sytuacja dotyczy wszystkich pojazdów w państwie, które są "użytkowane w sposób specjalny". Przyczyną całego zamieszania jest ustawa, która powołała do życia Krajową Administrację Skarbową. Jej wprowadzenie wiązało się z koniecznością nowelizacji wielu innych aktów prawnych - w tym prawa o ruchu drogowym. Zmieniono brzmienie artykułu ustawy, z którym powiązane z kolei było rozporządzenie z 2011 roku. To wspólne rozporządzenie ministrów finansów, spraw wewnętrznych i obrony narodowej, którego tytuł brzmi “w sprawie badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej, Policji i innych pojazdów użytkowanych w sposób szczególny”. 

Na obowiązek zmiany rozporządzenia, w związku ze zmianami w ustawie, pierwszy zwrócił uwagę dr Piotr Bielski ze specjalistycznego serwisu prawnego Lex. - Oznacza to, iż konsekwencją zmiany artykułu 86 ustęp 1 ustawy - prawo o ruchu drogowym - powinno być wydanie nowego rozporządzenia na podstawie artykułu 86 ustęp 4 tej ustawy - brzmiała konkluzja Bielskiego w serwisie Lex. Jak zauważył prawnik, zmiana artykułu ustawy, powiązanego z rozporządzeniem - zgodnie z zasadami prawodawstwa - pociągała za sobą konieczność zmiany rozporządzenia. Jego zdanie podzielili również prawnicy pracujący dla instytucji publicznych, stąd zakaz wysyłania od 1 marca na badania do resortowych stacji. Po kilku dniach jednak uzgodniono, że nie można wysyłać pojazdów także do stacji cywilnych. - Otrzymaliśmy informację, że ministrowie już pracują nad nowym rozporządzeniem - usłyszeliśmy wczoraj w pionie prasowym Komendy Głównej Policji.

Jednak na oficjalne pytania, kiedy ukaże się nowe rozporządzenie, nie otrzymaliśmy odpowiedzi z MSWiA przed publikacją tekstu. Jednak dwie godziny później otrzymaliśmy odpowiedzi MSWiA potwierdzające, że prace nad nowym rozporządzeniem już trwają: "Rozporządzenie w sprawie badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji i innych pojazdów użytkowanych w sposób szczególny zostanie dziś przekazane do Ministra Obrony Narodowej, Ministra Rozwoju i Finansów jako organów współwydających akt oraz Ministra Infrastruktury i Budownictwa jako organu podpisującego akt w porozumieniu" - przekazało nam biuro prasowe resortu.

 (http://www.tvn24.pl)

 

WTK - Przewodniczący ZW NSZZ P o ustawie emerytalnej
dzielnik
30.03.2017 | Czwartek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 3691
Jak wygląda sytuacja kadrowa w polskiej Policji?
dzielnik
29.03.2017 | Środa
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 3317
Oświadczenie Biura Prasowego ZG w sprawie publikacji w GW
dzielnik
28.03.2017 | Wtorek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 3242
Wracamy do FZZ i odzyskujemy reprezentatywność!!
dzielnik
28.03.2017 | Wtorek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 3060
Policjant może mieć prywatny paralizator jednak musi go używać zgodnie z prawem
dzielnik
29.03.2017 | Środa
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 3271
Zarząd Główny ostro w sprawie "L-4"
dzielnik
24.03.2017 | Piątek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 3502
Posiedzenie Prezydium ZW NSZZ P
dzielnik
27.03.2017 | Poniedziałek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 3102
TVP Gdańsk: Brak chętnych do służby w Policji
dzielnik
27.03.2017 | Poniedziałek
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 4347
Głos Wielkopolski - "Iskra 1" to bubel. Policjanci nie chcą jej na drogach
dzielnik
25.03.2017 | Sobota
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 3340
"Ustawa dezubekizacyjna" - gdzie otrzymasz profesjonalną pomoc prawną!!!
dzielnik
26.03.2017 | Niedziela
wiecej >> dzilenik_solid Ilość wyświetleń: 6846
tytul_szukaj
tytul_zegar
04:00:06
tytul_kalendarz
Październik 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
  123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031     
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jak oceniasz dotyczasowe deyzje Komendanta Głównego Policji?
Dobrze
Źle
Nie mam zdania
dzielnik


ZW NSZZ P - 11 maja 1990 roku, jeden dzień po ogłoszeniu i wejściu w życie uchwalonej w dniu 6 kwietnia 1990 r. ustawy o Policji, Sąd Wojewódzki w Warszawie postanawia wpisać NSZZ P do rejestru związków zawodowych!