tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Dziś 18 48
Wczoraj 648 1890
Ostat tydzień 4447 10840
Ostat. dwa tyg. 8915 21067
Ostat. miesiąc 22048 49215
Ostatni rok 182424 391162
Razem 825239 1903561
Rozkaz personalny - wyrok sądu

Rozkaz personalny


W formie rozkazu personalnego załatwia się sprawy dotyczące m.in. przenoszenia lub delegowania policjanta do czasowego pełnienia służby w innej miejscowości.Skarżący zwrócił się do komendanta miejskiego policji z prośbą o przeniesienie do referatu do walki z przestępczością gospodarczą. W odpowiedzi komendant miejski policji poinformował skarżącego, że jego prośba nie została rozpatrzona pozytywnie.

Przeszkodą były m.in. zmiany organizacyjne w komendzie miejskiej policji skutkujące likwidacją dotychczasowego referatu do walki z przestępczością pospodarczą. Organ wyjaśnił, iż w miejsce ww. komórki organizacyjnej utworzony zostanie Wydział do walki z przestępczością gospodarczą, w którym nie będzie wolnych stanowisk policyjnych. Z powyższym niezgodził się skarżący i wniósł do komendanta wojewódzkiego policji odwołanie wskazując, iż jego wniosek powinien być rozstrzygnięty w formie rozkazu personalnego, na który przysługuje odwołanie. W odpowiedzi komendat wojewódzki policji poinformował skarżącego, że jego wniosek należy traktować jako sprawę osobową. Jego negatywne rozpatrzenie nie powoduje jednak zmiany stosunku służbowego, a tym samym nie wszczyna postępowania administracyjnego. Ostatecznie sprawa trafiła do wojewódzkiego sądu administracyjnego.


W ocenie sądu skarga jest niedopuszczalna. Nie stanowi bowiem skargi na działanie organów administracji publicznej bądź też na ich bezczynność. W piśmie komendat udzielił skarżącemu wyjaśnień co do obowiązującego stanu faktycznego i prawnego sprawy i poinformował o braku podstaw do wydania decyzji w formie rozkazu personalnego. Pismo to nie może zostać również uznane za decyzję administracyjną w rozumieniu ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), gdyż nie rozstrzyga merytorycznie indywidualnej sprawy. Równocześnie zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j. Dz. U. z 2007 r. nr 43, poz. 277 z późn. zm.) do mianowania policjanta na stanowiska służbowe, przenoszenia oraz zwalniania z tych stanowisk właściwi są przełożeni: komendant główny policji, komendanci wojewódzcy i powiatowi (miejscy) policji oraz komendanci szkół policyjnych. Od decyzji tych policjantowi służy odwołanie do wyższego przełożonego. Natomiast stosownie do art. 36 ust. 1 policjant może być przeniesiony do pełnienia służby albo delegowany do czasowego pełnienia służby w innej miejscowości z urzędu lub na własną prośbę. Do przenoszenia lub delegowania policjanta właściwi są: komendant główny policji na obszarze całego państwa, komendant wojewódzki policji na obszarze właściwego województwa, komendant powiatowy (miejski) policji na obszarze właściwego powiatu (miasta). Wkonsekwencji w ocenie WSA negatywne rozpatrzenie prośby policjanta o przeniesienie na inne stanowisko służbowe jest aktem władczym o charakterze wewnętrznym, nie jest zaś decyzją administracyjną rozstrzygającą w sposób zewnętrzny i władczy o prawach lub obowiązkach skarżącego.

Postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z 16 września 2010 r., sygn. akt II SA/Rz 782/10

(jp)
tytul_szukaj
tytul_zegar
04:41:42
tytul_kalendarz
Luty 2017
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
    12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728         
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Czy propozycja NSZZ P dot. podwyżek jest dobra?
Tak
Nie
dzielnik


ZW NSZZ P - 16 lutego br. Komendant Główny Policji skierował do Komendantów Wojewódzkich, Komendantów Szkół Policji oraz Komendanta CBŚP informację o zasadach podwyższania w "Programu modernizacji Policji!!!