tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Dziś 0 0
Wczoraj 406 816
Ostat tydzień 3098 6210
Ostat. dwa tyg. 6242 12783
Ostat. miesiąc 14802 30970
Ostatni rok 199789 430895
Razem 902210 2072338
Rozkaz personalny - wyrok sądu

Rozkaz personalny


W formie rozkazu personalnego załatwia się sprawy dotyczące m.in. przenoszenia lub delegowania policjanta do czasowego pełnienia służby w innej miejscowości.Skarżący zwrócił się do komendanta miejskiego policji z prośbą o przeniesienie do referatu do walki z przestępczością gospodarczą. W odpowiedzi komendant miejski policji poinformował skarżącego, że jego prośba nie została rozpatrzona pozytywnie.

Przeszkodą były m.in. zmiany organizacyjne w komendzie miejskiej policji skutkujące likwidacją dotychczasowego referatu do walki z przestępczością pospodarczą. Organ wyjaśnił, iż w miejsce ww. komórki organizacyjnej utworzony zostanie Wydział do walki z przestępczością gospodarczą, w którym nie będzie wolnych stanowisk policyjnych. Z powyższym niezgodził się skarżący i wniósł do komendanta wojewódzkiego policji odwołanie wskazując, iż jego wniosek powinien być rozstrzygnięty w formie rozkazu personalnego, na który przysługuje odwołanie. W odpowiedzi komendat wojewódzki policji poinformował skarżącego, że jego wniosek należy traktować jako sprawę osobową. Jego negatywne rozpatrzenie nie powoduje jednak zmiany stosunku służbowego, a tym samym nie wszczyna postępowania administracyjnego. Ostatecznie sprawa trafiła do wojewódzkiego sądu administracyjnego.


W ocenie sądu skarga jest niedopuszczalna. Nie stanowi bowiem skargi na działanie organów administracji publicznej bądź też na ich bezczynność. W piśmie komendat udzielił skarżącemu wyjaśnień co do obowiązującego stanu faktycznego i prawnego sprawy i poinformował o braku podstaw do wydania decyzji w formie rozkazu personalnego. Pismo to nie może zostać również uznane za decyzję administracyjną w rozumieniu ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), gdyż nie rozstrzyga merytorycznie indywidualnej sprawy. Równocześnie zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j. Dz. U. z 2007 r. nr 43, poz. 277 z późn. zm.) do mianowania policjanta na stanowiska służbowe, przenoszenia oraz zwalniania z tych stanowisk właściwi są przełożeni: komendant główny policji, komendanci wojewódzcy i powiatowi (miejscy) policji oraz komendanci szkół policyjnych. Od decyzji tych policjantowi służy odwołanie do wyższego przełożonego. Natomiast stosownie do art. 36 ust. 1 policjant może być przeniesiony do pełnienia służby albo delegowany do czasowego pełnienia służby w innej miejscowości z urzędu lub na własną prośbę. Do przenoszenia lub delegowania policjanta właściwi są: komendant główny policji na obszarze całego państwa, komendant wojewódzki policji na obszarze właściwego województwa, komendant powiatowy (miejski) policji na obszarze właściwego powiatu (miasta). Wkonsekwencji w ocenie WSA negatywne rozpatrzenie prośby policjanta o przeniesienie na inne stanowisko służbowe jest aktem władczym o charakterze wewnętrznym, nie jest zaś decyzją administracyjną rozstrzygającą w sposób zewnętrzny i władczy o prawach lub obowiązkach skarżącego.

Postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z 16 września 2010 r., sygn. akt II SA/Rz 782/10

(jp)
tytul_szukaj
tytul_zegar
00:51:52
tytul_kalendarz
Lipiec 2017
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
          12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31           
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Czy utworzenie BNW MSWiA to dobra decyzja?
Tak
Nie
To kolejny bat na funkcjonariuszy
To forma upolitycznienia służb
dzielnik


ZW NSZZ P - Związek oczekuje od Ministra uwzględnienia postulatów zwartych w petycjach i wnioskach skierowanych do niego w trybie ustawy o petycjach. Więcej w aktualnościach.