tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Dziś 7 9
Wczoraj 303 575
Ostat tydzień 4075 7697
Ostat. dwa tyg. 7935 15629
Ostat. miesiąc 15218 29748
Ostatni rok 218275 461765
Razem 1088577 2464997
Rozkaz personalny - wyrok sądu

Rozkaz personalny


W formie rozkazu personalnego załatwia się sprawy dotyczące m.in. przenoszenia lub delegowania policjanta do czasowego pełnienia służby w innej miejscowości.Skarżący zwrócił się do komendanta miejskiego policji z prośbą o przeniesienie do referatu do walki z przestępczością gospodarczą. W odpowiedzi komendant miejski policji poinformował skarżącego, że jego prośba nie została rozpatrzona pozytywnie.

Przeszkodą były m.in. zmiany organizacyjne w komendzie miejskiej policji skutkujące likwidacją dotychczasowego referatu do walki z przestępczością pospodarczą. Organ wyjaśnił, iż w miejsce ww. komórki organizacyjnej utworzony zostanie Wydział do walki z przestępczością gospodarczą, w którym nie będzie wolnych stanowisk policyjnych. Z powyższym niezgodził się skarżący i wniósł do komendanta wojewódzkiego policji odwołanie wskazując, iż jego wniosek powinien być rozstrzygnięty w formie rozkazu personalnego, na który przysługuje odwołanie. W odpowiedzi komendat wojewódzki policji poinformował skarżącego, że jego wniosek należy traktować jako sprawę osobową. Jego negatywne rozpatrzenie nie powoduje jednak zmiany stosunku służbowego, a tym samym nie wszczyna postępowania administracyjnego. Ostatecznie sprawa trafiła do wojewódzkiego sądu administracyjnego.


W ocenie sądu skarga jest niedopuszczalna. Nie stanowi bowiem skargi na działanie organów administracji publicznej bądź też na ich bezczynność. W piśmie komendat udzielił skarżącemu wyjaśnień co do obowiązującego stanu faktycznego i prawnego sprawy i poinformował o braku podstaw do wydania decyzji w formie rozkazu personalnego. Pismo to nie może zostać również uznane za decyzję administracyjną w rozumieniu ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), gdyż nie rozstrzyga merytorycznie indywidualnej sprawy. Równocześnie zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j. Dz. U. z 2007 r. nr 43, poz. 277 z późn. zm.) do mianowania policjanta na stanowiska służbowe, przenoszenia oraz zwalniania z tych stanowisk właściwi są przełożeni: komendant główny policji, komendanci wojewódzcy i powiatowi (miejscy) policji oraz komendanci szkół policyjnych. Od decyzji tych policjantowi służy odwołanie do wyższego przełożonego. Natomiast stosownie do art. 36 ust. 1 policjant może być przeniesiony do pełnienia służby albo delegowany do czasowego pełnienia służby w innej miejscowości z urzędu lub na własną prośbę. Do przenoszenia lub delegowania policjanta właściwi są: komendant główny policji na obszarze całego państwa, komendant wojewódzki policji na obszarze właściwego województwa, komendant powiatowy (miejski) policji na obszarze właściwego powiatu (miasta). Wkonsekwencji w ocenie WSA negatywne rozpatrzenie prośby policjanta o przeniesienie na inne stanowisko służbowe jest aktem władczym o charakterze wewnętrznym, nie jest zaś decyzją administracyjną rozstrzygającą w sposób zewnętrzny i władczy o prawach lub obowiązkach skarżącego.

Postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z 16 września 2010 r., sygn. akt II SA/Rz 782/10

(jp)
tytul_szukaj
tytul_zegar
02:50:43
tytul_kalendarz
Maj 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
  123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031     
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Czy służby mundurowe powinny rozpocząć protest?
Zdecydowanie tak
Nie
Najwyższy czas
dzielnik


ZW NSZZ P - Wprowadzenie odpłatności za tzw. nadgodziny, artykuł 15a ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym oraz wprowadzenie trzydziestodniowego okresu absencji chorobowej z zachowaniem 100 procent uposażenia, spotkały się z pozytywną rekomendacją Zespołu związkowo - rządowego!!!