tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Dziś 347 680
Wczoraj 374 645
Ostat tydzień 2598 5131
Ostat. dwa tyg. 5373 10635
Ostat. miesiąc 10467 20861
Ostatni rok 213662 440150
Razem 1302863 2906591
Kontrola KP Poznań - Grunwald

Informacja Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego z kontroli warunków służby , pracy w Komisariacie Policji  Poznań Grunwald w dniu 25 lutego 2008 roku.

 W toku wykonanych czynności stwierdzono co następuje:

1. Policyjna Izba Dla Osób Zatrzymanych;

• porysowane ściany,
• ruchome przedmioty w przedsionku (biurko, krzesło, stół, wykaz sprzętu w obudowie szklanej wiszący na ścianie) stanowią potencjalne zagrożenie dla policjantów doprowadzających osoby przeznaczone do osadzenia w izbach,
• wykaz sprzętu kwaterunkowego wiszący na ścianie wg stanu na dzień 8 grudnia 2003 roku jest niezgodny ze stanem faktycznego aktualnego wyposażenia,
• brudne ściany w przedsionku

2. Siłownia ;

• odpadające powłoki farby ze ściany na stanowisku prysznicowym,
• odpadające powłoki farby z sufitu,
• wyeksploatowana wykładzina podłogowa,
• uszkodzona (rozdarta) derma na siedzisku przy urządzeniu do ćwiczeń wysiłkowych,
• istnieje wątpliwość w zakresie pełnej sprawności urządzeń do ćwiczeń wysiłkowych (dopuszczenie przedmiotowego sprzętu powinno zostać potwierdzone wymaganym atestem),
• widoczne pęknięcie poziome na ścianie,
• w przyziemiu w obrębie siłowni znajduje się nie zagospodarowany sprzęt kwaterunkowy tj. element składowy szafy kancelaryjnej , fotel miękki.

3.  Pojazdy;

• samochód służbowy marki POLONEZ oznakowany posiada przebieg ok. 170 tysięcy km i jego stan wyeksploatowania powoduje , że zachodzą poważne obawy co do zapewnienia wymogów bezpieczeństwa podczas jazdy w warunkach pościgowych oraz konieczności alarmowego dojazdu do miejsca zdarzenia,
• pozostałe dwa pojazdy marki POLONEZ nie oznakowane posiadają nadmierne przebiegi a ich stan wyeksploatowania wpływa na obniżenie możliwości pełnego wykorzystywania do realizacji zadań policyjnych.

4. Szatnia dla dzielnicowych;

• brak obudowy na punkcie świetlnym,
• zdeformowane szafki metalowe,
• brak wymaganej ilości miejsc do siedzenia w stosunku do ilości szaf odzieżowych,

5. Sanitariat  męski II piętro;

• odpadające powłoki farby ze ściany
    
6. Pomieszczenie służbowe nr 07 stanowiące siedzibę zespołu ds. wykroczeń ;

• lokalizacja pomieszczenia (w przyziemiu) poniżej poziomu gruntu  powoduje, że jest ograniczony dopływ światła naturalnego, a policjanci pracują w takich warunkach przez 8 godzin,
• w pomieszczeniu znajdują się pozostałości zabudowy i wyposażenia pochodzącego z byłego bufetu, który funkcjonował w minionych latach,
• brak obudowy na punktach świetlnych,
• wyeksploatowany parkiet na podłodze,
• wyeksploatowane krzesła, 

7. Klatka schodowa prowadząca do Zespołu Wykroczeń ;

• na ścianie widoczny grzyb


8. Widoczne ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi dojazdowej do
      komisariatu.

                                              Z  A  L  E  C  E  N  I  A

1. Zalecam przeprowadzić ocenę siedziby policyjnej izby zatrzymań pod kątem obowiązujących wymogów oraz usunąć wyposażenie mogące stanowić jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

2. Zalecam przeprowadzić ocenę siłowni i zaplecza sanitarnego oraz sprzętu służącego do    ćwiczeń fizycznych.

Termin realizacji  -  15 marca 2008 roku

3. Zalecam przeprowadzić ocenę pojazdów marki POLONEZ oznakowanych i nie oznakowanych pod kątem przydatności dla potrzeb Policji.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

4. Zalecam uzupełnić brakujące obudowy na punktach świetlnych  w całym   budynku.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

                                               U  W  A  G  I

1. Zwracam uwagę na potrzebę dokonania oceny budowlanej obiektu i opracowania planu poprawy warunków.
2. Zwracam uwagę na potrzebę wyposażenia szatni dla dzielnicowych w wymaganą ilość miejsc do siedzenia.
3. Zwracam uwagę , że warunki panujące w siedzibie zespołu ds. wykroczeń (pomieszczenie 07) były poruszane podczas kontroli przeprowadzonej w dniu 11 grudnia 2008 roku  i do chwili obecnej nie uległy żadnej poprawie.
4. Zwracam uwagę ,że ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi dojazdowej do komisariatu mogą stanowić przyczynę uszkodzenia pojazdów poruszających się na tym odcinku.

asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz

 

 

 


 

tytul_szukaj
tytul_zegar
21:34:53
tytul_kalendarz
Maj 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
    12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031   
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jak oceniasz nowe umundurowanie wyjściowe?
Dobrze
Źle
Nie mam zdania
Okaże się w praktyce
dzielnik


ZW NSZZ P – Komentarz do projektu ustawy - kryteria uprawniające do otrzymania dodatkowego świadczenia (nagrody motywacyjne z tytułu 25 lat służby) wyglądają tak, jakby wyjęto je wprost z procesu beatyfikacji !!!