tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Dziś 7 21
Wczoraj 924 2366
Ostat tydzień 7225 13976
Ostat. dwa tyg. 18076 33812
Ostat. miesiąc 34699 66824
Ostatni rok 239582 507758
Razem 1212132 2725961
Kontrola KP Poznań - Grunwald

Informacja Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego z kontroli warunków służby , pracy w Komisariacie Policji  Poznań Grunwald w dniu 25 lutego 2008 roku.

 W toku wykonanych czynności stwierdzono co następuje:

1. Policyjna Izba Dla Osób Zatrzymanych;

• porysowane ściany,
• ruchome przedmioty w przedsionku (biurko, krzesło, stół, wykaz sprzętu w obudowie szklanej wiszący na ścianie) stanowią potencjalne zagrożenie dla policjantów doprowadzających osoby przeznaczone do osadzenia w izbach,
• wykaz sprzętu kwaterunkowego wiszący na ścianie wg stanu na dzień 8 grudnia 2003 roku jest niezgodny ze stanem faktycznego aktualnego wyposażenia,
• brudne ściany w przedsionku

2. Siłownia ;

• odpadające powłoki farby ze ściany na stanowisku prysznicowym,
• odpadające powłoki farby z sufitu,
• wyeksploatowana wykładzina podłogowa,
• uszkodzona (rozdarta) derma na siedzisku przy urządzeniu do ćwiczeń wysiłkowych,
• istnieje wątpliwość w zakresie pełnej sprawności urządzeń do ćwiczeń wysiłkowych (dopuszczenie przedmiotowego sprzętu powinno zostać potwierdzone wymaganym atestem),
• widoczne pęknięcie poziome na ścianie,
• w przyziemiu w obrębie siłowni znajduje się nie zagospodarowany sprzęt kwaterunkowy tj. element składowy szafy kancelaryjnej , fotel miękki.

3.  Pojazdy;

• samochód służbowy marki POLONEZ oznakowany posiada przebieg ok. 170 tysięcy km i jego stan wyeksploatowania powoduje , że zachodzą poważne obawy co do zapewnienia wymogów bezpieczeństwa podczas jazdy w warunkach pościgowych oraz konieczności alarmowego dojazdu do miejsca zdarzenia,
• pozostałe dwa pojazdy marki POLONEZ nie oznakowane posiadają nadmierne przebiegi a ich stan wyeksploatowania wpływa na obniżenie możliwości pełnego wykorzystywania do realizacji zadań policyjnych.

4. Szatnia dla dzielnicowych;

• brak obudowy na punkcie świetlnym,
• zdeformowane szafki metalowe,
• brak wymaganej ilości miejsc do siedzenia w stosunku do ilości szaf odzieżowych,

5. Sanitariat  męski II piętro;

• odpadające powłoki farby ze ściany
    
6. Pomieszczenie służbowe nr 07 stanowiące siedzibę zespołu ds. wykroczeń ;

• lokalizacja pomieszczenia (w przyziemiu) poniżej poziomu gruntu  powoduje, że jest ograniczony dopływ światła naturalnego, a policjanci pracują w takich warunkach przez 8 godzin,
• w pomieszczeniu znajdują się pozostałości zabudowy i wyposażenia pochodzącego z byłego bufetu, który funkcjonował w minionych latach,
• brak obudowy na punktach świetlnych,
• wyeksploatowany parkiet na podłodze,
• wyeksploatowane krzesła, 

7. Klatka schodowa prowadząca do Zespołu Wykroczeń ;

• na ścianie widoczny grzyb


8. Widoczne ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi dojazdowej do
      komisariatu.

                                              Z  A  L  E  C  E  N  I  A

1. Zalecam przeprowadzić ocenę siedziby policyjnej izby zatrzymań pod kątem obowiązujących wymogów oraz usunąć wyposażenie mogące stanowić jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

2. Zalecam przeprowadzić ocenę siłowni i zaplecza sanitarnego oraz sprzętu służącego do    ćwiczeń fizycznych.

Termin realizacji  -  15 marca 2008 roku

3. Zalecam przeprowadzić ocenę pojazdów marki POLONEZ oznakowanych i nie oznakowanych pod kątem przydatności dla potrzeb Policji.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

4. Zalecam uzupełnić brakujące obudowy na punktach świetlnych  w całym   budynku.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

                                               U  W  A  G  I

1. Zwracam uwagę na potrzebę dokonania oceny budowlanej obiektu i opracowania planu poprawy warunków.
2. Zwracam uwagę na potrzebę wyposażenia szatni dla dzielnicowych w wymaganą ilość miejsc do siedzenia.
3. Zwracam uwagę , że warunki panujące w siedzibie zespołu ds. wykroczeń (pomieszczenie 07) były poruszane podczas kontroli przeprowadzonej w dniu 11 grudnia 2008 roku  i do chwili obecnej nie uległy żadnej poprawie.
4. Zwracam uwagę ,że ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi dojazdowej do komisariatu mogą stanowić przyczynę uszkodzenia pojazdów poruszających się na tym odcinku.

asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz

 

 

 


 

tytul_szukaj
tytul_zegar
01:36:04
tytul_kalendarz
Listopad 2018
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
      1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930   
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jak oceniausz propozycje MSWiA?
Dobrze
Źle
Nie mam zdania
dzielnik


ZW NSZZ P – po 9 miesiącach przepychanek, rozmów oraz korespondencji podpisano porozumienie, które jest krokiem milowym do poprawy statusu materialnego funkcjonariuszy. WIĘCEJ W AKTUALNOŚCIACH!!!