tytul_zwiazek
tytul_zwiazek
logo_forum
Statystki odwiedzin
OkresWizytOdsłon
Dziś 517 1035
Wczoraj 942 1935
Ostat tydzień 6078 12743
Ostat. dwa tyg. 10095 22764
Ostat. miesiąc 24827 49751
Ostatni rok 176291 383084
Razem 796630 1840011
Kontrola KP Poznań - Grunwald

Informacja Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego z kontroli warunków służby , pracy w Komisariacie Policji  Poznań Grunwald w dniu 25 lutego 2008 roku.

 W toku wykonanych czynności stwierdzono co następuje:

1. Policyjna Izba Dla Osób Zatrzymanych;

• porysowane ściany,
• ruchome przedmioty w przedsionku (biurko, krzesło, stół, wykaz sprzętu w obudowie szklanej wiszący na ścianie) stanowią potencjalne zagrożenie dla policjantów doprowadzających osoby przeznaczone do osadzenia w izbach,
• wykaz sprzętu kwaterunkowego wiszący na ścianie wg stanu na dzień 8 grudnia 2003 roku jest niezgodny ze stanem faktycznego aktualnego wyposażenia,
• brudne ściany w przedsionku

2. Siłownia ;

• odpadające powłoki farby ze ściany na stanowisku prysznicowym,
• odpadające powłoki farby z sufitu,
• wyeksploatowana wykładzina podłogowa,
• uszkodzona (rozdarta) derma na siedzisku przy urządzeniu do ćwiczeń wysiłkowych,
• istnieje wątpliwość w zakresie pełnej sprawności urządzeń do ćwiczeń wysiłkowych (dopuszczenie przedmiotowego sprzętu powinno zostać potwierdzone wymaganym atestem),
• widoczne pęknięcie poziome na ścianie,
• w przyziemiu w obrębie siłowni znajduje się nie zagospodarowany sprzęt kwaterunkowy tj. element składowy szafy kancelaryjnej , fotel miękki.

3.  Pojazdy;

• samochód służbowy marki POLONEZ oznakowany posiada przebieg ok. 170 tysięcy km i jego stan wyeksploatowania powoduje , że zachodzą poważne obawy co do zapewnienia wymogów bezpieczeństwa podczas jazdy w warunkach pościgowych oraz konieczności alarmowego dojazdu do miejsca zdarzenia,
• pozostałe dwa pojazdy marki POLONEZ nie oznakowane posiadają nadmierne przebiegi a ich stan wyeksploatowania wpływa na obniżenie możliwości pełnego wykorzystywania do realizacji zadań policyjnych.

4. Szatnia dla dzielnicowych;

• brak obudowy na punkcie świetlnym,
• zdeformowane szafki metalowe,
• brak wymaganej ilości miejsc do siedzenia w stosunku do ilości szaf odzieżowych,

5. Sanitariat  męski II piętro;

• odpadające powłoki farby ze ściany
    
6. Pomieszczenie służbowe nr 07 stanowiące siedzibę zespołu ds. wykroczeń ;

• lokalizacja pomieszczenia (w przyziemiu) poniżej poziomu gruntu  powoduje, że jest ograniczony dopływ światła naturalnego, a policjanci pracują w takich warunkach przez 8 godzin,
• w pomieszczeniu znajdują się pozostałości zabudowy i wyposażenia pochodzącego z byłego bufetu, który funkcjonował w minionych latach,
• brak obudowy na punktach świetlnych,
• wyeksploatowany parkiet na podłodze,
• wyeksploatowane krzesła, 

7. Klatka schodowa prowadząca do Zespołu Wykroczeń ;

• na ścianie widoczny grzyb


8. Widoczne ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi dojazdowej do
      komisariatu.

                                              Z  A  L  E  C  E  N  I  A

1. Zalecam przeprowadzić ocenę siedziby policyjnej izby zatrzymań pod kątem obowiązujących wymogów oraz usunąć wyposażenie mogące stanowić jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

2. Zalecam przeprowadzić ocenę siłowni i zaplecza sanitarnego oraz sprzętu służącego do    ćwiczeń fizycznych.

Termin realizacji  -  15 marca 2008 roku

3. Zalecam przeprowadzić ocenę pojazdów marki POLONEZ oznakowanych i nie oznakowanych pod kątem przydatności dla potrzeb Policji.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

4. Zalecam uzupełnić brakujące obudowy na punktach świetlnych  w całym   budynku.

Termin realizacji – 15 marca 2008 roku

                                               U  W  A  G  I

1. Zwracam uwagę na potrzebę dokonania oceny budowlanej obiektu i opracowania planu poprawy warunków.
2. Zwracam uwagę na potrzebę wyposażenia szatni dla dzielnicowych w wymaganą ilość miejsc do siedzenia.
3. Zwracam uwagę , że warunki panujące w siedzibie zespołu ds. wykroczeń (pomieszczenie 07) były poruszane podczas kontroli przeprowadzonej w dniu 11 grudnia 2008 roku  i do chwili obecnej nie uległy żadnej poprawie.
4. Zwracam uwagę ,że ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi dojazdowej do komisariatu mogą stanowić przyczynę uszkodzenia pojazdów poruszających się na tym odcinku.

asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz

 

 

 


 

tytul_szukaj
tytul_zegar
16:10:09
tytul_kalendarz
Styczeń 2017
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
            1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031         
tytul_zwiazek
mapka
tytul_zwiazek
galeria
tytul_zwiazek
Jakie powinny być podwyżki w 2017 roku?
Równo dla każdego
150 zł dla wszystkich 100 zł motywacja
dzielnik


ZW NSZZ P - rozmowy w ministerstwie w sprawie podwyżek nie zostały zakończone. Ostateczna decyzja zapadnie w ciągu najbliższych dniach!!!