Okres | Wizyt | Odsłon |
Wczoraj | 103 | 311 |
Ostat tydzień | 1261 | 2898 |
Ostat. dwa tyg. | 2785 | 7035 |
Ostat. miesiąc | 6238 | 15792 |
Ostatni rok | 95171 | 237441 |
Razem | 1961643 | 4254824 |
Poznań, dnia 2007-06-29
Pan
nadinsp. mgr Henryk Tusiński
Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji
w Poznaniu
Zgodnie z planem pracy Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego w dniu 28 czerwca 2007 roku przeprowadzono w Komendzie Powiatowej Policji Wolsztyn kontrolę sprawdzającą realizację zaleceń i uwag wydanych w dniu 12 grudnia 2005 roku.
W toku wykonanych czynności ustalono co następuje;
1. Policyjna Izba Dla Osób Zatrzymanych;
- pomieszczenia usytuowane są na II pietrze obiektu co w świetle obowiązujących
przepisów jest nieprawidłowe,
- brak możliwości swobodnego otwarcia drzwi od izby znajdującej się na końcu
korytarza po prawej stronie ( izba nr 5 ) z powodu blokowania się przy posadzce,
- brudne ściany w pomieszczeniu przeznaczonym do spacerowania , widoczne zacieki,
- uszkodzony zamek w drzwiach od pomieszczenia gospodarczego (istnieje możliwość
swobodnego przedostania się osób zatrzymanych bezpośrednio z korytarza ),
- w pomieszczeniu przeznaczonymna jadalnię znajduje sięruchomy przedmiot wpostaci
czajnika elektrycznego z lużnym przewodem elektrycznym,
- widoczne pęknięciaściany przyzakotwiczeniu kraty metalowejzabezpieczającej wyjście
ewakuacyjne,
- w izbie nr 2 znajduje się uszkodzona wykładzina podłogowa PCV co może stanowić
bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi,
- w izbie nr 3 powłoki farby odpadają od sciany,
- niesprawna gaśnica proszkowa w pomieszczeniu profosa,brudne ściany w
pomieszczeniu profosa,
- wyeksploatowana wykładzina podłogowa w pomieszczeniu profosa,
- brak wykazu środków medycznych w apteczce pierwszej pomocy,
- w sanitariacie panuje zaduch co jest wynikiem braku właściwej wentylacji,
2. Technika Kryminalistyczna;
- technik kryminalistyczny w ciągu miesiąca pełni około 15 dyżurów domowych,
- brak nakolanników ,
- brak pomieszczenia do zabezpieczania materiałów pochodzących ze zwłok
- brak osłon na punktach świetlnych,
- brudne ściany,
- wyeksploatowane krzesła,
- wyeksploatowane, uszkodzone oraz widoczne braki płytek PCV w podłodze,
3. Dyżurny;
- niesprawne i niewygodne krzesło obrotowe na stanowisku dyżurnego,
- podczas wysokich temperatur powietrza na zewnątrz temperatura w pomieszczeniu
bardzo często przekracza 30 C, co powoduje , że dyżurny wykonuje obowiązki w
mikroklimacie gorącym,
4. Korytarze;
- podręczny sprzęt gaśniczy posiada ważną legalizację do miesiąca czerwca 2007 roku
- wyeksploatowana i częściowo uszkodzona wykładzina podłogowa w ciągach
komunikacyjnych,
5. Świetlica;
- pęknięcia ścian i sufitu,
- popękane szyby,
- nieszczelne okna,
6. Sanitariat parter;
- odpadające płytki ze ścian,
- lustro zawieszone na ścianie nie posiada „ pewnego „ umocowania ,
- brak klosza na punkcie świetlnym,
- widoczne zacieki na suficie w obrębie instalacji kanalizacyjnej,
7. Kotłownia;
- zamek rolkowy w drzwiach do kotłowni wymaga stałej konserwacji co uniknie jego
awariom,
8.Ogrodzenie wokół obiektu jest skorodowane co negatywnie wpływa na wizerunek jednostki.
9.Skrzynka energetyczna na I-ym piętrze nie posiada właściwego zabezpieczenia oraz wymaga uporządkowania.
10. Sprzęt ochronny dla pododdziału NPP na wypadek PZ;
- brak stałego miejsca do prawidłowego składowania sprzętu,
- aktualnie sprzęt składowany jest w sposób bezładny-przypadkowy bez właściwego
nadzoru,
- klucze do pomieszczenia , w którym znajduje się sprzęt NPP nie posiadają wyrażnego
oznaczenia co znacznie utrudnia jego natychmiastowe użycie.
11.Skrzynka energetyczna na parterze nie posiada właściwego zabezpieczenia.
Istniejący stan narusza wymogi określone przepisami Ustawy o Policji, Ustawy o Ochronie Przeciwpożarowej, Kodeksu Pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Z A L E C E N I A
1.Zalecam przeprowadzić ocenę Policyjnej Izby Dla Osób Zatrzymanych.
Termin realizacji – 13 lipca 2007 roku
2.Zalecam przeprowadzić ocenę obiektu i wyposażenia pod kątem wymogów ochrony przeciwpożarowej.
Termin realizacji – 31 lipca 2007 roku
3.Zalecam przeprowadzić ocenę budowlaną obiektu i opracowanie planu poprawy warunków.
Termin realizacji – 31 lipca 2007 roku
4.Zalecam przeprowadzić ocenę wyposażenia techników kryminalistycznych oraz sposobu pełnienia dyżurów domowych.
Termin realizacji - 13 lipca 2007 roku
5.Zalecam przeprowadzić ocenę sprzętu ochronnego dla pododdziału NPP oraz określić miejsce jego przechowywania.
Termin realizacji – 13 lipca 2007 roku
U W A G I
1.Zwracam uwagę , że siedziba KPP Wolsztyn sprawia wrażenie obiektu zaniedbanego co wywołuje wśród pełniących w niej służbę policjantów i pracowników poczucie dyskomfortu i frustracji.
2.Zwracam uwagę , że przedstawione nieprawidłowości są wynikiem braku pełnej realizacji zaleceń i uwag wydanych w dniu 12 grudnia 2005 roku co stanowi naruszenie Ustawy z dnia 24 czerwca 1983 roku o Społecznej Inspekcji Pracy , w której zostały określone skutki prawne za nieprzestrzeganie ustaleń w niej zawartych.
asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz
ZSIP ZW NSZZ Policjantow woj. wlkp.